Fr

MEDIA

Le Soir herziet zijn krant

Zaterdag 30 Maart 2019

Le Soir herziet zijn krant

Op 2 april pakt Le Soir uit met een volledig vernieuwde krant die “beter moet beantwoorden aan onze verwachtingen”. Voor de gelegenheid zal de editie van de dag volledig gratis verspreid worden in alle krantenwinkels.
 
Inhoudelijk zal de papieren krant het nieuws nog helderder en grondiger presenteren, met sterker uitgesproken redactionele keuzes, met meer aandacht voor analyse, debat, opinie, duiding en onderzoek. Wat de vorm betreft, werden de maquette en de structuur van de krant volledig herzien, om de redactionele lijn beter te weerspiegelen: Le Soir positioneert zich nog sterker als onafhankelijke kwaliteitskrant voor de burger die inzet op onderzoek en ideeën.
 
Elk weekend publiceert Le Soir bovendien een nieuwe bijlage, met een selectie van in het Frans vertaalde artikels uit zeven grote kranten uit de Leading European Newspaper Alliance (LENA, vandaar de naam van het supplement), zoals El País, la Republica, Le Figaro of la Tribune de Genève.
 
De lancering wordt ondersteund door een campagne van Air, met de slogan ‘Repensons notre quotidien’. Die omvat een tv- en bioscoopspot van 60", alsook een hele reeks anders media (pers, affichage, bannering, media en sociale netwerken). Er hoort ook een tram bij die helemaal aangekleed werd door Pierre Kroll, de cartoonist van het huis.
 
Olivier De Raeymaeker, algemeen directeur/CEO van Le Soir (Rossel Group): “Vandaag hebben we het niet meer over papier versus digital, maar over papier en digital. Vandaag zijn deze dragers gedeeltelijk elkaars concurrenten, maar vooral heel complementair. Daarom staat Le Soir+, het betalende digitale platform, centraal in onze activiteiten. Papier heeft nog steeds een belangrijke rol, zowel in het redactionele project als in de klantenervaring. Le Soir+ van zijn kant zal almaar exhaustiever zijn wat betreft de betalende content, terwijl papier zal staan voor de uitgesproken keuzes en de theatralisering van de content doorheen de structuur van de krant.”
 
Nog even preciseren dat Le Soir een groeiend aantal abonnees telt, met 23% digitale en 77% papieren lezers.

Archief / MEDIA