Fr

BRANDS

Audi, Opel en Disney lanceren gerichte campagnes met Vice België

Woensdag 27 Maart 2019

Audi, Opel en Disney lanceren gerichte campagnes met Vice België

Audi, Opel en Disney hebben onlangs een samenwerking opgestart met Vice België. De missie voor Vice is op maat gemaakte mediacampagnes ontwikkelen en ze via haar platformen en doelgroep verspreiden.

Voor de nieuwe Audi A1 Sportback wilde het automerk het geluidssysteem benadrukken, waarmee jonge mensen een gehele nieuwe rijervaring kunnen beleven. Voor deze campagne werkte Vice België samen met jonge influencers uit zijn eigen lokale netwerk. Het resultaat was een unieke roadtrip met de Belgische band Goose, voor wie muziek een essentieel onderdeel is van elke reis. De artikels op de website spelen in op het belang van muziek voor jonge mensen, ook als ze onderweg zijn.

Audi koos voornamelijk voor Vice om zijn merk onder de aandacht van jonge mensen te krijgen. Verder wilde het merk top-of-mind zijn bij zowel Gen Z als millennials met een interesse in auto’s, technologie en de beste geluidssystemen.

Voor de lancering van de nieuwe Opel GTX Experimental zette Vice dan weer lokale talenten in voor een redactionele reeks die gericht was naar een jonge doelgroep. De reeks bestaat uit meerdere artikels die beschrijven hoe het is om anno 2019 Belg te zijn. De redactionele stukken tonen aan dat er geen norm bestaat om Belgisch te zijn wat nauw aansluit bij de nieuwe slogan van het merk: ‘Standard Evolved’.

Tot slot werd begin maart een campagne voor Disney gelanceerd op www.vice.com/be. Die bestaat uit artikels over de Belgische variant van Comic Con en heeft als doelstelling om de aankomende Marvels te promoten bij jongeren. Daarnaast wordt in mei de laatste Avengers film gepromoot op het jongerenplatform, meer bepaald via redactionele content.

Archief / BRANDS