Fr

BRANDS

Axe creëert de eerste dating app voor tegenpolen (Focalys)

Woensdag 20 Maart 2019

Axe creëert de eerste dating app voor tegenpolen (Focalys)

Ter ondersteuning van het nieuwe gamma van deodorants ‘Leather and Cookie’, die twee op het eerste gezicht onverenigbare geuren mengen, lanceerde Axe in februari ‘Collision’ op de Franse markt. Dat is een ongeziene dating toepassing. De app is beschikbaar in de AppStore en via Google Play en is gemaakt op basis van het bekende principe dat tegenpolen elkaar aantrekken. Dankzij de app konden totaal tegengestelde profielen elkaar ontmoeten.

De gebruikswijze is eenvoudig: zodra twee personen een crush voor elkaar hadden, moesten ze drie vragen beantwoorden. Als de antwoorden mijlenver van elkaar liggen (bijvoorbeeld, de ene antwoordt hardrock als favoriete muziekstijl en de andere klassieke muziek), kon de conversatie van start gaan.
 
Om de app te promoten postte Axe humoristische content op zijn sociale media die de mensen aanspoorde om de app te downloaden. Dat werd altijd begeleid door de baseline ‘Ose les rencontres inattendues’ (‘Waag je aan onverwachte ontmoetingen’).
 
De deodorant werd gepromoot via vier filmpjes die verspreid werden op de sociale media van de adverteerder. De spots tonen onwaarschijnlijke ontmoetingen tussen koppels, zoals bijvoorbeeld een fan van Amerikaanse rap, inclusief tatoeages en gouden tanden, die een jong verlegen meisje uit een oerconservatieve familie weet te verleiden… Het hygiënemerk slaagt er dus andermaal in om op een absurde manier te communiceren. Verder onderscheidt ‘Collision by Axe’ zich aangezien de dienst heel het jaar lang te gebruiken is door millennials, de voornaamste doelgroep van de adverteerder.

Archief / BRANDS