Fr

BRANDS

Frank's RedHot profiteert van andere merken tijdens Super Bowl (Focalys)

Donderdag 14 Maart 2019

Frank's RedHot profiteert van andere merken tijdens Super Bowl (Focalys)

In de Verenigde Staten vond Frank’s RedHot, een merk van pikante sauzen, een slimme manier om tijdens de Super Bowl te communiceren, zonder 5 miljoen dollar uit te geven om een spot te kunnen uitzenden. De dag van de finale lanceerde het merk een originele wedstrijd op zijn Twitter-pagina. De volgers werd uitgenodigd om tussen 15u30 en 23u59 emojis te tweeten die speciaal voor de gelegenheid waren gecreëerd, meer bepaald tijdens de uitzending van de spots van adverteerders die wel betaald hadden. Volgers konden een rode cayennepeper tweeten, alsook een andere emoji die te maken had met de bewuste spot (automobiel, fastfood, bier, enz.).
 
De emojis waren te vinden op franksredhot.com en elk bericht moest vergezeld zijn van de hashtag #FrankSweepstakes. Er waren prijzen te winnen die gerelateerd waren aan het merk in kwestie (bijv. een Kia auto, een reis naar Mexico voor de guacamole Avocados from Mexico…). De actie werd door middel van de merkslogan ‘Put that on everything’ aangekondigd op de sociale media van Frank's RedHot.
 
We vermelden nog dat de chef-kok en YouTube influencer Andrew Rea voor de gelegenheid recepten die konden gegeten worden tijdens de Super Bowl heeft gedeeld op franksredhot.com.

De actie is interessant, want ze bereikte jongeren die niet echt een boodschap hebben aan traditionele reclame en dit met een eenvoudig en goedkoop concept. Voorafgaand aan het evenement zond het merk ook een tv- en online spot uit.

Archief / BRANDS