Fr
Close

TRAINING&BOOKS

SXSW: Bleed for the Throne, door Danny Devriendt (IPG Mediabrands)

Maandag 11 Maart 2019

SXSW: Bleed for the Throne, door Danny Devriendt (IPG Mediabrands)

Vergeet biometrie, blockchain en robo-security. Vergeet influencers. De meest gegeerde plaats op #SXSW is enkel toegankelijk door bloed te geven, veel bloed. En nog zorgwekkender: het uwe.  

De HBO-hitserie Game of Thrones is een partnerschap aangegaan met het Amerikaanse Rode Kruis met een spectaculaire ‘Bleed for the Throne’ campagne. Donoren op SXSW kunnen hun hart ophalen terwijl ze door een nagemaakte Throne Room en het kamp van King Landing wandelen.  Meer dan 80 acteurs en artiesten doorlopen een verbijsterend 100 pagina’s lang script dat het koninkrijk van Game of Thrones tot leven brengt.

Nadat je bloed hebt gegeven, krijg je toegang tot de Throne Room en een volledige immersieve ervaring in real-life. Binnen 120 minuten na de aankondiging was de ervaring volgeboekt tot het eind van SXSW en het Amerikaanse Rode Kruis ziet nu al 40% meer afspraken met nieuwe donoren binnenlopen sinds de campagne gisteren werd aangekondigd.

Ik zou overhaald kunnen worden wat van mijn rode levenswater af te staan ... als de Drakenmoeder mijn hand vasthoudt.

Archief / TRAINING&BOOKS