SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Not an addict, door Griet Byl (MM)

Zaterdag 9 Maart 2019


Not an addict, door Griet Byl (MM)
Nadat Telenet eind vorige maand uitpakte met Yugo, het nieuwste pack dat mikt op de mobile first millennial op zoek naar een flexibel abonnement voor zijn nomade audiovisuele consumptie, presenteert Proximus nu op zijn beurt een nieuwerwetse abonnementsformule. Die werd Epic Combo gedoopt en omvat vast en mobiel internet, alsook muzikale streamingapps en sociale media, vrije toegang tot verschillende videoplatformen en de Proximus TV app op eender welk scherm. Beide formules zijn per definitie ideaal voor de always on mediagebruikers van vandaag die niet alleen meer altijd en overal bereikbaar zijn, maar elke vrije minuut opvullen met de consumptie van audiovisuele content.
 
De gelegenheid maakt de dief nietwaar en je zou voor minder last krijgen van digibesitas, een kwaal die niet alleen jongeren van 16 tot 24 jaar plaagt, maar zowaar het gros van de bevolking treft. Schermtijden tussen vijf en acht uur per dag zijn geen uitzondering meer, in die mate dat niet alleen de overheid en de media, maar zelfs de fabrikanten van de besturingssystemen proberen te sensibiliseren voor de mogelijke gevolgen van een overdosis schermverbruik. Het zou leiden tot concentratiestoornissen, overbelasting van ons brein en onze ogen, te weinig beweging, enzovoort. Ondertussen heeft de verslaving in die mate toegeslagen dat ook de consumenten zelf – al dan niet wanhopig – proberen hun consumptie aan banden te leggen. Zo leert onderzoek uit de onlangs gepubliceerde Digimeter van imec ons dat 31% van de Vlamingen zichzelf beschouwt als afhankelijk van zijn smartphone, terwijl 76% (!) probeert zichzelf minstens een regel op te leggen om er iets aan te doen.
 
Gelukkig voor de technologie minnende medemens biedt de tastbare wereld entertainment genoeg dat daarbij kan helpen, ook voor wie niet meteen de hort op wil. Wat dacht je bijvoorbeeld van een ouderwets boek? Dat is nog steeds populair en biedt soelaas bij heel wat van de door het scherm ontstaande klachten. Onderzoek van iVox ter gelegenheid van de 100ste verjaardag van De Standaard toonde eind februari aan dat lezen voor twee op de vijf Vlamingen een ideale manier vormt om te ontspannen. Bij 75% van de lezende Vlamingen helpt een boek lezen om de rust in het hoofd terug te vinden. 60% geeft aan dat het lezen hen gelukkiger maakt. 26% stelt zelfs dat het lezen van een goed boek het gevoel van eenzaamheid kan wegnemen. Opmerkelijk is dat 1 op de 5 lezende Vlamingen in een boek het zelfvertrouwen en de inspiratie vonden om hun leven over een andere boeg te gooien. Los daarvan geeft zeven op de tien aan dat hun concentratievermogen verbetert en de helft van de bevraagden geeft aan dat ze hun omgeving beter begrijpen.
 
Om de proef op de som te nemen kunnen we je alvast ‘Grand Hotel Europa’ aanraden. De laatste klepper van Ilja Leonard Pfeijffer staat garant voor uren leesplezier over de nefaste impact van massatoerisme, de bewogen liefde tussen de protagonist en zijn geliefde, op gezette tijden zeer plastisch en behoorlijk opwindend geïllustreerd door een portie seks en vooral veel bespiegelingen over ons zieke Europa. Voor je het weet ben je halfweg en heb je die smartphone afgezworen…
 
 



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Instagram per kilo  


Vandaag brengt Instagram elke maand meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd samen, waarvan de meerderheid tussen 18 en 24 jaar oud is. Ze vormen een gedroomde doelgroep voor adverteerders...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier