Fr

BRANDS

Renault zet een gelimiteerde reeks te koop op Instagram (Focalys)

Woensdag 27 Februari 2019

Renault zet een gelimiteerde reeks te koop op Instagram (Focalys)

In oktober vorig jaar zette Renault in Italië 100 Captur Tokyo Edition te koop op Instagram. Dat is een beperkte editie van zijn SUV. Het deed dit met een manga stripreeks die ‘Tokyo Stories’ getiteld was. De 42 verhalen van de stripreeks waren sinds 10 oktober beschikbaar op het Instagram-account van Renault Italië. Het verhaal speelt zich af in Tokio.

De plot: een jong koppel wandelt ‘s nachts in de Japanse metropool en ontmoet er een mysterieus individu gekleed in een rood kostuum die hun vertelt over het bestaan van een ongeziene wagen. Het personage laat hen vervolgens de Captur Tokyo Edition ontdekken. Het geheel wordt afgesloten met het exclusieve aanbod.
 
Om een van de 100 wagens te bestellen, moest de gebruiker een gesprek aangaan met de man in het rood, en dit via een chatbot Messenger die op het einde van het verhaal tevoorschijn kwam. De betaling gebeurde via Paypal. De voertuigen waren beschikbaar voor verkoop tot en met 31 oktober op de speciale Instagram pagina. Deze social shopping actie gaf het merk een eigentijds imago en hierdoor kon Renault jonge, werkende mensen bereiken, de primaire doelgroep van de adverteerder, althans voor dit model. Het was de eerste keer dat een autoconstructeur aan zijn fans voorstelt om een wagen via Instagram stories aan te kopen.

Archief / BRANDS