Fr

AWARDS

Mieke Debeerst (Belfius): "België barst van creatief en strategisch talent: we zouden daar veel trotser moeten op zijn"

Vrijdag 1 Februari 2019

Mieke Debeerst (Belfius):

Dit jaar werd de jury van de Merit Awards voorgezeten door Mieke Debeerst. De chief customer experience & marketing communications officer van Belfius blikt terug op deze ervaring die haar duidelijk bevallen is. De waardering is wederzijds, mevrouw Debeerst.
 
Waarom ging je akkoord om de jury van de Merit Awards voor te zitten?
Om twee redenen: de jongere generaties te inspireren en ons vak te promoten. Ik vind het nog steeds een geweldig vak waarvan je de waarde niet mag onderschatten, zeker in onze huidige samenleving. Marketing is en blijft de kern van een bedrijf.
 
Hoe ben je aan de jury begonnen?
Op een relaxte manier, omdat ik wist dat ik omringd werd door doorgewinterde vakmensen boordevol enthousiasme en passie voor hun vak. Of liever, HET vak. Voor er gestemd werd, vond ik het belangrijk dat elk van de juryleden zijn of haar mening gaf over elke finalist, zodat er in eer en geweten, zo objectief mogelijk gestemd kon worden. Ik werd niet ontgoocheld. De vakmensen die me omringden, hebben opmerkelijk werk geleverd en ik ben ervan overtuigd dat het ook blijkt uit het palmares.
 
Had je een favoriet bij de finalisten?
Ja, de Creatifs van het Jaar, Antoinette Ribas en Gregory Ginterdaele, om te beginnen met de vrouw!
 
Wat onthoud je uit deze ervaring?
Deze jury heeft me bewustgemaakt van hoe belangrijk competities zijn. Deelnemen is een uitstekende introspectieve oefening die je verplicht om jezelf in vraag te stellen. Om de dingen op een andere manier te bekijken, aangezien je geconfronteerd wordt met het oordeel, de visie en de objectieve reacties van experts in andere vakgebieden dan het jouwe. In de toekomst ga ik mijn teams aanmoedigen om vaker aan dit soort oefeningen deel te nemen.
 
Voor de rest wil ik nog benadrukken dat het niveau bijzonder hoog lag en dat de dossiers van de bureaus én die van de MM-redactie om haar keuze te rechtvaardigen, bijzonder goed voorbereid en beargumenteerd waren. Het bewijst dat België barst van creatief en strategisch talent waarop we best wat trotser zouden mogen zijn. België blijft veel te bescheiden, terwijl het alle kwaliteiten heeft om uit te blinken, zowel op lokaal als op internationaal niveau.

Archief / AWARDS