Fr
Close

AWARDS

Merit Awards: Wunderman is Bureau van het jaar 2018

Vrijdag 1 Februari 2019

Merit Awards: Wunderman is Bureau van het jaar 2018

Elf maanden na zijn naamsverandering van These Days in Wunderman Antwerp wint het bureau onder leiding van Erwin Jansen en Gio Canini de titel van Agency of the Year, zowat de meest gegeerde bekroning op de Merit Awards. De 167 medewerkers van het WPP-bureau danken deze ultieme award aan hun uitzonderlijke groei (met twee cijfers, om precies te zijn), hun new business (Samsonite, KIA, Mazda, NN, Randstad, Chemours, DEME, MNM…) en het uitmuntende niveau van hun creatieve prestaties (het bureau eindigde op de eerste plaats van het MM Report 2018).
 
Verder reikte de jury die dit jaar voorgezeten werd door Mieke Debeerst (Belfius) de trofee van Newcomer Agency of the Year uit aan Lucy.
 
Delhaize en NGroup zijn respectievelijk Advertiser en Media Company of the Year.
 
Creatieven van het Jaar zijn Antoinette Ribas en Gregory Ginterdaele (DDB Brussels).
 
LDV United krijgt de prijs voor de Campagne van het Jaar die te beurt valt aan ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics. De Vloer wint in de categorie Self Promo met zijn ‘Goed Nieuws’ actie.
 
Last but not least kende MM zijn Special Merit Award toe aan Effie Belgium dat dit jaar zijn 30ste verjaardag viert.
 
Naast Mieke Debeerst en de redactie van MM, bestond de jury van de Merit Awards 2019 uit Valérie Morfitis (senior European media manager & Belgium country media manager, Unilever), Petra De Roos (managing director, LDV United), Philippe Fass (CD, Happiness), Bert Denis (chief strategy officer, TBWA), alsook Johan Vandepoel (CEO, ACC) en Chris Van Roey (CEO, UBA).
 
De dossiers van de winnaars en de finalisten worden hier voorgesteld.

Archief / AWARDS