Fr

INTELLIGENCE

Comcast test blockchain om de data van targeted televisiereclame te beveiligen

Dinsdag 29 Januari 2019

Comcast test blockchain om de data van targeted televisiereclame te beveiligen

Sinds juni 2017 werkt de reclameregie van de Amerikaanse groep Comcast aan een oplossing die het gebruik van persoonlijke gegevens in het kader van targeted tv-spots moet beveiligen, in partnerschap met andere operatoren (Disney, Mediaset Italia of… TF1). Enkele dagen geleden maakte de Amerikaanse groep een eerste balans op van de vorderingen van het project dat belichaamd wordt door een platform dat Blockgraph gedoopt werd. Dat moet media, bureaus en adverteerders de mogelijkheid bieden hun gebruikersgegevens (kijkers en klanten) te activeren in hun campagnes dankzij een blockchain oplossing die hun anonimiteit, bescherming en eigendom garandeert. Blockgraph werd ontwikkeld met Viacom en Spectrum Reach; het wordt momenteel getest door NBCUniversal. De ambitie is het op te nemen in het addressable aanbod van Comcast in de Verenigde Staten. De groep is ook in gesprek met andere potentiële deelnemers aan het Blockgraph-project voor een uitrol op grotere schaal.

Archief / INTELLIGENCE