Fr

AWARDS

De voorzitters van de CB Awards 2019 zijn bekend

Vrijdag 4 Januari 2019

De voorzitters van de CB Awards 2019 zijn bekend

Creative Belgium onthulde de namen van drie van de vier juryvoorzitters van de volgende Awards van de Club. Die worden uitgereikt op 24 mei. De vierde voorzitter die de Innovative, Integrated en Grand Prix for Good zal voorzitten, wordt later bekendgemaakt. Zoals de traditie sinds enkele jaren wil, valt die eer te beurt aan een internationale pro. In afwachting weten we dat de jury’s voor Direct, Film, Outdoor, Press en Radio voorgezeten zullen worden door Antoinette Ribas (AD, DDB Brussels). Joost Berends (Creative Director & Owner, mortierbrigade) zal instaan voor Brand Experience & Activation, Digital, Creative Data, Media en PR. Hendrik Everaerts (CD, TBWA Brussels) tot slot zal waken over de Design-jury.
 
Fans weten ondertussen al dat er dit jaar een nieuwe categorie bijkomt: Creative Data. Er zijn ook diverse nieuwe subcategorieën: Top Top, Mobile en Excellence in Media in Media; Use of Talent & Influencers, Creative use of Technology en Digital Craft in Digital; Sonic Branding in Radio en Audio; en tot slot in Graphic Design: Way-finding & environmental graphics, Stationery en Moving images in Design. Wat dat betreft vermelden we nog dat Creative Belgium freelancers en eenmansstudio’s die werken in deze categorie willen inschrijven, korting verleent.
 
Inschrijven kan vanaf nu tot 28 februari (met een eventuele verlenging tot 15 maart, maar dan verhoogt het inschrijvingstarief met 5%). Tegen dan organiseert Creative Belgium een infosessie rond “how to manage my entries”. Die vindt plaats op 25 januari.
 
De jury komt samen in april en de finalisten worden op 7 mei bekendgemaakt.
 
Isabel Van den Broeck, Managing Director van Creative Belgium: “Al 35 jaar erkent en ondersteunt Creative Belgium het beste Belgische werk voor merken en ondernemingen. Deze bekroning gebeurt met het iconische hoedje. Maar dit beeldje is meer dan enkel een award. We willen van ons hoedje ook een symbool maken dat aanmoedigt om vooruit te kijken. Als organisatie willen we de toekomst van de Belgische creatieve industrie omarmen en onze belangrijkste troef, met name creativiteit, blijven promoten. We willen samen met onze leden een visie neerzetten voor de toekomst en straf werk voor merken blijven ondersteunen en erkennen alsook iedereen die eraan meewerkt. Het menselijk kapitaal in onze business maakt ons uniek en onvervangbaar. Deelnemen aan de Creative Belgium Awards kan uiteraard eer en erkenning opleveren, maar het ingezonden en bekroonde werk zal ook mee de toekomst van ons vak bepalen. Guess what? You better not miss it...”

Archief / AWARDS