Fr
Close

AWARDS

Eurobest 2018: de Grand Prix

Dinsdag 1 Januari 2019

Eurobest 2018: de Grand Prix

De grote winnaar van Eurobest 2018 is ongetwijfeld 'JFK Unsilenced', de campagne van Rothco, het Ierse bureau van de groep Accenture Interactive, voor The Times/News. Die pakt zomaar even drie Grand Prix (Creative Data, Digital Craft en Radio & Audio).

Marcel wint er twee, meer bepaald met 'Black Supermarket' voor Carrefour dat de ultieme bekroning krijgt in Brand Experience & Activation en in Healthcare. 

Neefje Publicis Conseil Parijs slaat ook een dubbelslag dankzij 'La Forêt - Bet on a Murderer' voor France 3 (Direct en Entertainment); idem dito voor DDB Düsseldorf met 'The Remarkable' voor Stabilo (Print & Publishing en Print & Outdoor Craft). 

De andere laureaten zijn: 

'Give the Rainbow' van adam&eveDDB Londen voor Skittles (Creative Effectiveness),

'Making the World Accessible, Dot by Dot' van Serviceplan München voor Dot Inc. (Innovation),

'The Amber Cube' van Antoni Berlin voor Mercedes-Benz (Design),

'Bihor Couture' van McCann Boekarest voor Beau Monde (Digital),

'Block Wish' van en voor S-Group Helsinki (Mobile),

'The Supporting Act' van en voor de BBC (Film),

'Hope' van Blur Films voor de CICR (Film Craft),

'The Animals' Own Emergency Number' van Try Oslo voor DNB (Media),

'Football Decoded' van McCann Londen voor Microsoft (Outdoor),

'Trash Isles' van AMV BBDO voor LADbible/The Plastic Oceans Foundation (PR),

'#BloodNormal' van Ketchum Londen voor Libresse (Glass - The Award for Change),

'#Unwanted' van McCann Belgrado voor Women’s Right Center (GP for Good). 
 
Bureau van het Jaar is Rothco Accenture Interactive, Dublin, dat het haalt van Publicis Conseil Paris en AMV BBDO Londen. Try Oslo pakt de titel van Onafhankelijk Bureau van het Jaar, voor Jung von Matt/Limmat Zürich en Herezie Parijs. 

Publicis Worldwide maakt zijn grote post-Marcel comeback in de award shows, dankzij de titel van Netwerk van het Jaar, voor DDB en McCann. Bij de mediabureaus haalt PHD het van Carat en Havas Media.

Tot slot vermelden we nog de prijs voor beste productiehuis. Die valt te beurt aan het Britse Blinkink, voor het Spaanse Blur Films en het Franse Henry. 

Archief / AWARDS