SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Eurobest 2018: de Grand Prix

Dinsdag 1 Januari 2019


Eurobest 2018: de Grand Prix
De grote winnaar van Eurobest 2018 is ongetwijfeld 'JFK Unsilenced', de campagne van Rothco, het Ierse bureau van de groep Accenture Interactive, voor The Times/News. Die pakt zomaar even drie Grand Prix (Creative Data, Digital Craft en Radio & Audio).

Marcel wint er twee, meer bepaald met 'Black Supermarket' voor Carrefour dat de ultieme bekroning krijgt in Brand Experience & Activation en in Healthcare. 

Neefje Publicis Conseil Parijs slaat ook een dubbelslag dankzij 'La Forêt - Bet on a Murderer' voor France 3 (Direct en Entertainment); idem dito voor DDB Düsseldorf met 'The Remarkable' voor Stabilo (Print & Publishing en Print & Outdoor Craft). 

De andere laureaten zijn: 

'Give the Rainbow' van adam&eveDDB Londen voor Skittles (Creative Effectiveness),

'Making the World Accessible, Dot by Dot' van Serviceplan München voor Dot Inc. (Innovation),

'The Amber Cube' van Antoni Berlin voor Mercedes-Benz (Design),

'Bihor Couture' van McCann Boekarest voor Beau Monde (Digital),

'Block Wish' van en voor S-Group Helsinki (Mobile),

'The Supporting Act' van en voor de BBC (Film),

'Hope' van Blur Films voor de CICR (Film Craft),

'The Animals' Own Emergency Number' van Try Oslo voor DNB (Media),

'Football Decoded' van McCann Londen voor Microsoft (Outdoor),

'Trash Isles' van AMV BBDO voor LADbible/The Plastic Oceans Foundation (PR),

'#BloodNormal' van Ketchum Londen voor Libresse (Glass - The Award for Change),

'#Unwanted' van McCann Belgrado voor Women’s Right Center (GP for Good). 
 
Bureau van het Jaar is Rothco Accenture Interactive, Dublin, dat het haalt van Publicis Conseil Paris en AMV BBDO Londen. Try Oslo pakt de titel van Onafhankelijk Bureau van het Jaar, voor Jung von Matt/Limmat Zürich en Herezie Parijs. 

Publicis Worldwide maakt zijn grote post-Marcel comeback in de award shows, dankzij de titel van Netwerk van het Jaar, voor DDB en McCann. Bij de mediabureaus haalt PHD het van Carat en Havas Media.

Tot slot vermelden we nog de prijs voor beste productiehuis. Die valt te beurt aan het Britse Blinkink, voor het Spaanse Blur Films en het Franse Henry. 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Instagram per kilo  


Vandaag brengt Instagram elke maand meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd samen, waarvan de meerderheid tussen 18 en 24 jaar oud is. Ze vormen een gedroomde doelgroep voor adverteerders...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier