SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

TBWA investeert in De Vloer

Woensdag 26 December 2018


TBWA investeert in De Vloer
TBWA heeft een meerderheidsaandeel genomen in De Vloer, naast beide oprichters Koen Van Deun en Johan Roelandt (foto).
 
Kris Govaerts, CEO TBWA Belgium: “Vier jaar geleden liet ik in MM optekenen dat ik niet geloofde in structuren als De Vloer. Twee jaar later legde Koen Van Deun in ‘De Minuut’ op Radio 1 uit dat hij disruptie beschouwde als het meest kokhalswaardige woord, net voor wanderlust. Missen is menselijk. Vandaag zijn de geschillen bijgelegd en de nodige verontschuldigingen geboden en aanvaard, en neemt TBWA Belgium een participatie in De Vloer.”
 
De CEO legt ook uit dat er aan de buitenkant en zelfs op de vloer zelf verandert niets verandert. “Dat was voor beide partijen dé hoofdvoorwaarde. De Vloer heeft immers de voorbije 5 jaar bewezen zijn eigen mannetje te kunnen staan. Zonder investeerders of externe hulp groeide het Antwerpse bureau van 2 naïeve creatieven op een zolder uit tot een vaste waarde in het reclamelandschap, intussen bijna 20 man sterk. Het zou dom zijn om aan dat succesverhaal te gaan sleutelen”, aldus Kris Govaerts. “Wat ons vooral aantrok bij De Vloer was niet de stevige business die ze draaien, maar vooral de groep getalenteerde mensen die Koen en Johan om zich heen verzameld hebben, en de frisse structuur waarin ze werken.” De Vloer blijft dus een eigen koers varen, onafhankelijk van de Brusselse vestiging. Geen naamsverandering of koerswijziging. Vergelijk het met Heimat in Berlijn of Lucky Generals in London waar TBWA ook participeert en de oprichters mede-eigenaars blijven. Doelstelling is ervoor zorgen dat De Vloer kan beschikken over de motor en resources van TBWA dat aldus kan rekenen op een sterke inplanting in het Noorden.
 
Johan Roelandt, vennoot en CD van De Vloer: “De Vloer is een avontuur dat intussen veel groter is dan enkel Koen en ik. Een avontuur dat vooral leuk en interessant moet blijven. Onze start up fase ligt intussen al een paar jaar achter ons. Gelukkig maar. Voor een stevige sprong vooruit zochten we een partner van formaat. Dat we ons de eerste jaren soms stiekem als een budget-TBWA hebben verkocht, bewijst hoe goed de fit met het netwerk is. Beide bureaus staan voor slimme en vooral menselijke communicatie."
 
“Dat onze stijl en manier van werken aanslaat, zorgt er ook voor dat we meer en meer grote adverteerders aantrekken”, aldus Patrick Clymans, Business Director van De Vloer. “Om ook die optimaal te kunnen servicen, kunnen we binnenkort rekenen op een bredere onderbouw. Van de strategische knowhow die zowel lokaal als internationaal bij TBWA te vinden is, tot een breed aanbod aan productiemogelijkheden.”
 
Koen Van Deun, partner en creatief directeur van De Vloer voegt nog toe: “We wilden eigenlijk gewoon ook eens met onze mensen op surfkamp gaan, maar dat zelf betalen bleek echt veel te duur.”



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Thierry Brynaert:

Thierry Brynaert: "Met Wavemaker Consulting omvatten we vier vakgebieden die de sokkel van de consultagencies vormen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier