Fr

INTELLIGENCE

De Custometer ondersteunt print

Woensdag 19 December 2018

Tot op heden hebben Custo en InSites Consulting reeds 46 onderzoeken uitgevoerd met hun researchtool Custometer. Die is bedoeld om de kwaliteit en de impact van consumentenmagazines te meten. In totaal namen al 75.000 personen deel aan de enquêtes.

De voornaamste bevinding is dat 9 op de 10 lezers de info in de magazines interessant of nuttig vindt. Mede dankzij de hoge kwaliteit van de magazines krijgen de magazines een waarderingsscore van 7,8 op 10. Dit maakt dat lezers ook de tijd nemen om het magazine te lezen. Gemiddeld bladert een consument 29 minuten door een magazine.
 
Tweede bevinding: magazines triggeren conversaties. Ongeveer de helft van de lezers praat namelijk over het magazine of het merk met vrienden, familie of kennissen; 73% gaat na het lezen van het magazine op zoek naar meer informatie; 63% geeft specifiek aan dat ze de website van het merk bezoeken na het lezen van het magazine en 68% van de lezers wil na het lezen overgaan tot een aankoop.
 
In een volgende fase zal de Custometer ook online magazines evalueren. De vraag is niet zozeer te kiezen tussen print of digitaal, maar eerder hoeveel print, hoeveel digitaal en waar en wanneer...

Archief / INTELLIGENCE