Fr
Close

BEST OF RESEARCH

10 goede redenen om tijdens de feestdagen van OOH te profiteren

Dinsdag 4 December 2018

10 goede redenen om tijdens de feestdagen van OOH te profiteren

Op basis van verschillende studies en cijfers van Deloitte, Nielsen, Carrefour en JCDecaux, identificeerden we tien cijfers die op zich het gebruik van OOH voor eindejaarscampagnes rechtvaardigen. Om te beginnen is het nog niet te laat, aangezien 84% van de eindejaarsaankopen vanaf half november gebeurt. Tijdens dezelfde periode verdubbelt de tijd die aan shoppen besteed wordt bijna. Tegelijk registreren de supermarkten bijna 65% meer opbrengsten. De verkoop binnen bepaalde categorieën ontploft om zo te zeggen tijdens de feestdagen. Dat geldt bijvoorbeeld voor chocolade (+56%), alcoholhoudende dranken (+110%) en aperitiefsnacks (+180%). Gemiddeld besteden gezinnen 430 euro voor de eindejaarsfeesten en 53% van de mensen koopt geschenken die ze nooit voor zichzelf zouden kopen.
 
Wat OOH betreft, herinneren meer dan acht consumenten op tien zich reclame te hebben gezien via affichage 30 minuten voor ze gingen shoppen en 46% zoekt producten online na ze in OOH te hebben gezien!
 
We wensen je alvast heel fijne eindejaarsdagen!

Archief / BEST OF RESEARCH