Fr
Close

BEST OF RESEARCH

De Internationale Automobielfederatie en JCDecaux gaan voor een nieuwe editie van #3500LIVES

Dinsdag 4 December 2018

De Internationale Automobielfederatie en JCDecaux gaan voor een nieuwe editie van #3500LIVES

Voor het derde jaar op rij verlengden de Internationale Automobielfederatie (FIA) en JCDecaux hun partnerschap rond verkeersveiligheid. De wereldwijde #3500LIVES campagne wil verkeersongevallen helpen voorkomen door de gebruikers aan te moedigen om twaalf makkelijk toepasbare gouden regels waarvan bewezen is dat ze ook werken toe te passen. Die worden belichaamd door vijftien gereputeerde ambassadeurs die vooral afkomstig zijn uit sportieve kringen, zoals de piloten (Fernando Alonso, Marc Márquez, Felipe Massa en Nico Rosberg), maar ook artiesten als Patrick Dempsey, Michael Fassbender, Pharrell Williams en Michelle Yeoh. De boodschappen werden ook uitgedragen door wereldwijde instellingen zoals het Internationaal Olympisch Comité.
 
Via zijn baseline ‘Sign up, stay safe, save lives2’ benadrukt #3500LIVES de rol die iedereen kan spelen om het verkeer veiliger te maken voor iedereen. Dit jaar was de campagne te zien in meer dan 1.100 steden uit 79 landen en werd ze vertaald in 32 talen. Ze werd meer dan 3 miljard keer bekeken.
 
De zichtbaarheid zal nog worden versterkt in 2019, aangezien het gaat om een uitdaging voor de volksgezondheid: elke dag komen wereldwijd 3.500 mensen om het leven in een verkeersongeval. Dat vertegenwoordigt meer dan 1,3 miljoen overlijdens per jaar; daarenboven geraken elk jaar nog eens 20 tot 50 miljoen mensen gewond bij verkeersongevallen. De situatie is extra zorgwekkend bij de 15-29-jarigen. Voor hen zijn verkeersongevallen de voornaamste doodsoorzaak.

Archief / BEST OF RESEARCH