Fr
Close

BEST OF RESEARCH

DOOH + AR = UX2

Dinsdag 4 December 2018

DOOH + AR = UX2

De combinatie van touchscreens en augmented reality maakt het mogelijk om verrassende belevingscampagnes te creëren, zoals blijkt uit de twee DOOH-installaties die onlangs gemonteerd werden in Lillestrom en Londen.
 
Voor de Noorse installatie deed Antirasistisk Senter, een vereniging die de strijd aanbindt met discriminatie, een beroep op JCDecaux voor de invoering van een interactieve campagne die AR en contactloos betalen combineert. Tegenover een transparant scherm kregen voorbijgangers de indruk dat er een horde haatslogans scanderende betogers op hen afkwam. Om ze tegen te houden en te doen zwijgen, volstond het hun bankkaart boven te halen en een schenking te doen met behulp van het contactloze betalingssysteem dat op het paneel voorzien was.
 
In Londen rustte JCDecaux voor de #LiveForNow-campagne van Pepsi Max dan weer een bushokje uit met een soortgelijke AR-installatie. Die wekte de indruk dat de omliggende straat op een vreemde en zelfs angstaanjagende manier transformeerde: opeens verscheen er een enorme octopus uit de riool, stortte er een meteoriet recht voor de voeten van de voorbijgangers, vielen robotten aan, scheerden UFO’s boven een bus… De illusie was perfect en sloot helemaal aan bij de baseline van het merk: profiteer ervan voor de hemel instort!

Archief / BEST OF RESEARCH