Fr
Close

ASSOCIATIONS

UMA Day: een succes

Dinsdag 4 December 2018

UMA Day: een succes

Vorige donderdag vond in Kinepolis Brussel de vierde editie van de UMA Day plaats. 380 deelnemers waren van de partij voor een inventaris van de lopende projecten bij de vereniging van mediabureaus: een charter voor zelfregulering van mediapitches dat aan de UBA zal worden voorgelegd, een position paper over de toekomst van de mediabureaus (waarover later meer), de investering in de expertise van jong talent via een doorgedreven samenwerking met CommPass en de ontwikkeling van de YMCE-competities. Al die dossiers zullen binnenkort aangekondigd en gedeeld worden via de nieuwe website van de vereniging die naar verluidt zal uitgroeien tot een volwaardig platform voor het delen van expertise.
 
Over expertise- en inspiratieplatform gesproken, de UMA presenteerde ook datgene dat gewijd is aan de best practices in OOH, waarover we het al hadden. De gepresenteerde campagnes (tot dusver een dertigtal) werden geselecteerd door een comité van specialisten, voorgezeten door Catherine Closset, Head of Advertising Renault BeLux, samen met Christine Jean (AG insurances), Valérie Bracke (KBC), Erika Vanobbergen (Décathlon), Veerle Colin (JCDecaux), Aurélie de Montjoye (ClearChannel), Chistine Van Den Berghe en Mieke Van de Gehuchte (Lijncom), Mathieu France (Mediafield), Sandra Ceurens (Rapport) en Jos Van Campenhout (Outsight).

Archief / ASSOCIATIONS