SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Emmanuel Denis (Press&Web): "Onze omvang en onze reactiviteit zijn ontegensprekelijke voordelen"

Zaterdag 1 December 2018


Emmanuel Denis (Press&Web):
In januari vervoegt Emmanuel Denis Press&Web: een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met Stéphane Lémeret, CEO van de groep, en te praten met de voormalige baas van IPM Advertising die klaarstaat om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.
 
Kun je ons eerst even de historiek van de groep samenvatten: de positionering, perimeter, de portefeuille van gecommercialiseerde producten en merken?
Stéphane Lémeret:
De groep Press&Web werd in 2015 in het leven geroepen om het maandblad Auto Trend uit te geven. Hij groeide al snel met de overname van ImmoTransit en Autoccasion/Autokkazie. In 2017 hebben we ons upscale aanbod uitgebreid met Red Racing Green en dit jaar hebben we Loisirs en Autokrant overgenomen. Dat stelt ons in staat de onderwerpen in Auto Trends te diversifiëren en vanaf januari een Nederlandstalige tegenhanger te lanceren.
 
De portefeuille van de groep bestaat vooral uit gratis titels die gespecialiseerd zijn in vastgoed of auto’s. Globaal gaan de CIM- of MDB-cijfers van deze segmenten achteruit. Hoe zien jullie je activiteiten in print en online evolueren?
De cijfers gaan allemaal de goede kant uit. Red Racing Green groeit snel dankzij de distributie op de best bezochte plaatsen van België. Auto Trends is een van de enige Belgische magazines dat zijn verkoopcijfers in 2017 zag toenemen. We mikken op de overname van Auto Loisirs/Autokrant om te blijven presteren.
 
Onze stertitel ImmoTransit heeft het nog nooit zo goed gedaan. De omzet blijft stabiel dankzij onze inspanningen op het vlak van distributie en de kwaliteit van het magazine. We vangen extra inkomsten dankzij de lancering van de site. Binnen het segment van de vastgoedpers op papier zijn we duidelijk nummer een in de regio’s waar we actief zijn. Autoccasion/Autokkazie.be geniet tot slot een mooie naambekendheid die we nog willen ontwikkelen via een nieuwe partner of investeerder.
 
Emmanuel Denis, je bent zopas benoemd tot Sales Advertising Director. Waaruit bestaat je missie en wat zijn je doelstellingen?
Stéphane Lémeret heeft in oktober contact met me opgenomen, op het moment van mijn vertrek bij IPM Group. Ik ben daar weggegaan met een rijke ervaring inzake de transformatie van print naar digital, met de overname van Paris Match, de integratie van de nationale print & online in regie en de ultieme bekroning als regie van het jaar in 2013 op de AMMA.
 
Ik begin in januari bij Press & Web om de reclameomzet te ontwikkelen voor deze producten die prat kunnen gaan op een erkende geloofwaardigheid. We gaan ook nieuwe producten lanceren, een marketingplan opstellen en onze naambekendheid versterken. Tegelijk zullen we een nauwkeurig businessplan volgen, met een ervaren specialistenteam.
 
Hoe zie jij vanuit jouw background en ervaring een groep als Press&Web evolueren?
Er is een swot nodig, maar dat moet snel gebeuren, want onze concullega’s gaan niet op ons wachten. Ik wil niet tegen hen ingaan, integendeel. Ik werd nog nooit zo vaak gecontacteerd door andere immogroepen – zowel in print en online – om het over synergiën te hebben. Onze omvang en onze reactiviteit zijn ontegensprekelijke proeven, met een aanzienlijk groeipotentieel via de diversificatie van de commerciële contacten en een zorgvuldig opgestelde communicatie.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier