SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Brits onderzoek toont dat tv lineair het zwaarst doorweegt in 7 gevallen op 8

Vrijdag 23 November 2018


Seen from Space: Brits onderzoek toont dat tv lineair het zwaarst doorweegt in 7 gevallen op 8
Een uitgebreid onderzoek (6000 respondenten van 16 jaar en ouder) dat gepubliceerd werd door Thinkbox in het kader van zijn event ‘The Age of TV’ identificeerde acht verschillende redenen waarom onze Britse buren de behoefte voelen om naar video content te kijken.

Deze redenen wegen niet allemaal even zwaar door. Zo vertegenwoordigt het strikt nuttige ‘do’ 2% en de automatische piloot (‘unwind’) meer dan een kwart van de totale kijktijd. Er is dus een aanzienlijke gradatie. Voor elk van deze noden overliep het instituut alle mogelijke bronnen, gaande van de onvermijdelijke live tv tot online video en dvd. Ook al verschilt de beantwoorde behoefte, lineaire tv is het meest gebruikte kanaal – in zeven van de acht gevallen om precies te zijn. Voor ‘do’ is het online video dat op de eerste plaats eindigt, maar dat is de enige uitzondering. Verbazend? Denk maar aan de tutorials op YouTube. Verder doet online video het ook goed in de categorie ‘distract’: het opvullen van verloren momenten en inzake ‘indulge’, de categorie van de persoonlijke vrije tijd of interesse. TV in zijn geheel (lineair en uitgesteld) vertegenwoordigt 67% van de schermtijd en online video iets minder dan 19%. SVOD (zoals Netflix) dat meestal op 4 staat wat de bestede tijd betreft, scoort bijzonder goed als het gaat om te ontsnappen uit de sleur. Het vertegenwoordigt 6,7% van de totale kijktijd voor alle behoeften samen.

Uiteraard kan het gedrag verschillen al naargelang de bevolkingsgroep. Het onderzoek van Thinkbox analyseert ook de uurschijven, situaties (in-home vs out of home) en devices.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier