Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Agency of the Year 2018: dossiers kunnen worden ingediend

Zondag 11 November 2018

Agency of the Year 2018: dossiers kunnen worden ingediend

Welk bureau volgt TBWA op? De nieuwe editie van de Merit Awards is vertrokken. In juni onthult de jury van de prijs georganiseerd door Media Marketing de meest verdienstelijke creatieven, campagne, medium en adverteerder van het afgelopen jaar. Uiteraard wordt die avond ook de prijs van het Bureau van het jaar uitgereikt, net zoals die voor het Best Newcomer Agency of the Year (maximum drie jaar geleden gestart). Beide titels worden toegekend op basis van een (gratis) in te dienen dossier.
 
Wetende dat 100% van de winnaars hebben deelgenomen, geven we je graag de te volgen procedure mee.
 
Ter herinnering, alle elementen in dit dossier moeten verplicht betrekking hebben op de activiteiten van de afgelopen twaalf maanden.
 
Je dossier moet in de eerste plaats het tastbare bewijs leveren dat er de afgelopen twaalf maanden een duidelijke groei geregistreerd werd in de business van het bureau. Daarbij wordt rekening gehouden met het volgende:

> De evolutie van de activiteit (bruto inkomen/omzet – gegevens in evolutiepercentage als de gegevens vertrouwelijk moeten blijven);
 
> New business portfolio (clients in vs clients out) met een schatting van de inkomsten uit de nieuwe accounts en diegene die verloren werden;
 
> New business units die de toekomstige activiteit kunnen boosten (diversificatie, innovatie, enzovoort);
 
> Belgische en internationale gewonnen prijzen.
 
Je dossier moet drie tot vijf case studies omvatten van campagnes gevoerd voor de belangrijkste klanten van het bureau tijdens de afgelopen twaalf maanden. Deze case studies omvatten ideaal ook cijfers over de resultaten vs de campagnedoelstellingen.
 
Je dossier biedt ook een korte beschrijving van de bedrijfscultuur, de filosofie van het bureau (in ongeveer 250 woorden), alsook de middelen die ingezet worden om talent te promoten.
 
In het dossier worden de key people van het bureau voorgesteld (management, strategy, account, creative, enzovoort), alsook de aanwervingen van de laatste maanden om staff en talent te versterken.
 
Verder voeg je een moodboard toe aan je dossier dat symbool staat voor het DNA van het bureau, zijn visie en de manier waarop het zich positioneert op de markt, enzovoort.
 
Het dossier kan ook uitleggen hoe je bureau en/of zijn managers bijdragen tot de ontwikkeling van de sector, zijn erkenning, zowel in België als in het buitenland. Aarzel niet om je betrokkenheid bij de markt te vermelden (verenigingen, think tanks, enzovoort).
 
Iets toe te voegen? Preciseer gerust andere elementen die je belangrijk lijken en die we vergeten zouden zijn.
 
Een goede raad: wees beknopt, ‘right to the point’ en even overtuigend als je voor uw klanten kunt zijn.
 
Print of digital? Dat doet er niet echt toe.
 
Indien je voor papier en de post kiest, stuur je het dossier naar:
 
Silversquare
Media Marketing – ter attentie van Damien Lemaire
Fraiteurlaan 15-23
1050 Brussel
 
Indien je opteert voor de digitale weg (en voor alle andere vragen): d.lemaire@mm.be
 
Deadline: 21 december 2018. Veel geluk!

Archief / BEST OF RESEARCH