SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Betalen voor Netflix of persttitels? De consumenten hebben hun keuze gemaakt!

Vrijdag 26 Oktober 2018


Seen from Space: Betalen voor Netflix of persttitels? De consumenten hebben hun keuze gemaakt!
Tijdens zijn conferentie tijdens Magnify op 4 oktober riep de snedige spreker Juan Señor (Innovation Media Consulting Group) de uitgevers op om de inkomsten die ze uit hun lezers halen drastisch te verhogen. Een onderzoek gepubliceerd door de FIPP toont dat er nog een serieuze weg af te leggen is wat dat betreft.

Britse en Amerikaanse consumenten die bevraagd werden over hun uitgaven inzake digitale content, antwoordden op een bijna perfect parallelle manier. Ze gaven voorrang aan muziek en video. De pers bungelde in beide landen onderaan de rangschikking, enkel nog gevolgd door podcasts. De markt van de betalende digitale content lijkt duidelijk beter ontwikkeld in de Verenigde Staten, die wellicht vooruit zijn op dat vlak. Terwijl een onderzoek van Deloitte dat begin 2018 verscheen gewag maakte van minstens twee betalende digitale abonnementen, lijkt dat dit jaar weliswaar het geval te zijn in de States, maar de kans is klein dat veel van deze abonnementen bij de newsbrands te vinden zijn. Netflix en Spotify zitten momenteel in een comfortabele situatie.

In België telde het CIM in 2017 een totaal van 1,9 miljoen digitale persabonnementen, maar dat bruto totaal zegt niets over de netto penetratie van ‘media paid content’ in ons land.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Thierry Brynaert:

Thierry Brynaert: "Met Wavemaker Consulting omvatten we vier vakgebieden die de sokkel van de consultagencies vormen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier