Fr
Close

ASSOCIATIONS

Maatschappelijk verantwoord communiceren: de UBA-leden engageren zich voor 10 concrete punten

Donderdag 25 Oktober 2018

Maatschappelijk verantwoord communiceren: de UBA-leden engageren zich voor 10 concrete punten



Een reclamesector creëren die gebaseerd is op wederzijds vertrouwen, controle en respect om te beantwoorden aan de verwachtingen van de consumenten die van bedrijven en merken vragen dat ze op een “maatschappelijk verantwoorde manier” handelen. Dat is de doelstelling van het charter dat de UBA publiceerde. Het geniet de steun van de Raad voor de Reclame en het VBO en omvat tien concrete punten waartoe de adverteerders zich verbinden. Die betreffen zowel hun boodschappen, als de overdracht hiervan of de relaties met klanten, leveranciers en de overheid.
 
Philippe Wallez (ING), UBA-voorzitter: “Duurzaamheid is een belangrijke trend die alle sectoren en een groot deel van ons privé- en beroepsleven raakt. Het is dan ook gewenst dat wij als adverteerders transparant en ethisch, maar ook eenvoudig en authentiek zijn. De merken zullen zich aan dit UBA charter houden en ervoor zorgen dat de 'best practices' in hun communicatie-inspanningen worden geïntegreerd. Duurzaamheid in communicatie is geen optie, het is een noodzaak."

Archief / ASSOCIATIONS