Fr
Close

AWARDS

Christine Jean (AG Insurance): "Digital speelt steeds beter zijn rol in holistische communicatiestrategieën"

Zondag 21 Oktober 2018

Christine Jean (AG Insurance):

Net als Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré (Magis.company) zat Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance, een van de vier jury’s op de laatste Mixx Awards van BAM voor. In haar geval ging het om de Digital Communication-categorie. We vroegen haar naar haar ervaring.
 
De Mixx omvatten vier competities: Media, Innovation, Interface en Digital Communication. Hoe verliepen debatten binnen jouw categorie?
Heel sereen. We hebben ons geconcentreerd op de waarde van de awards van d kandidaten die er uitsprongen. We moesten meer dan 70 cases evalueren, een stevige opdracht voor een deliberatie van drie uur. Dankzij de individuele prevoting bleek dat we allemaal op dezelfde golflengte zaten, ondanks onze diverse achtergrond (mediabureaus, cratieve bureaus, regies en adverteerders).
 
Wat onderscheidt de Mixx van de andere prijzen binnen de sector, denk je?
In tegenstelling tot de zuiver creatieve competities zoals de Creative Belgium Awards of de mediaprijzen zoals de AMMA en de specifieke awards voor bepaalde vakgebieden, bekronen de Mixx campagnes in hun geheel, op basis van hun pertinentie, creativiteit en resultaten. Ze bieden iedereen de kans om zijn werk tot zijn recht te laten komen. En ze weerspiegelen veel beter de impact van de campagnes op het te overtuigen publiek.
 
Heb je trends vastgesteld binnen de ingediende cases?
Digital wordt stilaan matuur en speelt steeds beter zijn rol in de holistische communicatiestrategieën. Elke dimensie of kans om het concept te laten uitkomen, wordt benut.
 
Wat vind je van het palmares?
Het illustreert de ambitie om de Mixx te positioneren als een waardevolle prijs. Hij bekroont uitmuntendheid en in het geval van de adverteerder van het jaar (D’Ieteren, nvdr), zet hij een te volgen voorbeeld in de bloemen. Het is een zeer evenwichtig palmares, zoals ook blijkt uit de unanimiteit van de juryvoorzitters.
 
Had je een persoonlijke favoriet?
Ja, de campagne van Air voor de lithiummaaiers van Black&Decker. Die toont dat je relevantie kunt creëren voor een merk, ook als het om een saai product als een grasmaaier gaat. De case was strategisch bijzonder goed opgebouwd.
 
Heb je goede raad voor de deelnemers en de organisatoren voor de volgende editie?
Aan de deelnemers zou ik willen aanraden goed na te denken over de categorie waarvoor ze inschrijven. Als je fout kiest, word je sowieso afgestraft en dat is jammer. Aan de organisatoren zou ik willen vragen om de juryleden meer tijd te laten om alle ingeschreven cases te beoordelen. En misschien ook om een non profit categorie in het leven te roepen.

Archief / AWARDS