Fr
Close

AWARDS

Wunderman, LDV en D'Ieteren scoren volop op de Mixx 2018

Woensdag 17 Oktober 2018

Wunderman, LDV en D'Ieteren scoren volop op de Mixx 2018

Voor de tweede keer in zeven edities is TBWA niet het Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. De winnaar van deze editie is Wunderman Antwerp dat een Gold, twee Silver en twee Bronze binnenrijft met Child Focus en 'Innocent Childporn' (Gold in Brand Awareness en Silver in Multi-Channel), Mediamarkt en 'Game of Torrents' (Bronze in Single-Channel en in Performance), alsook met Telenet en 'Sintagram' (Silver in Community Management).

Wat betreft het aantal Gold, doet LDV United nog beter op deze editie van de Mixx met drie gouden trofeeën voor Kind en Gezin en 'Breastfeeding Extras' (Content Marketing en Awaraness), alsook voor Special Olympics en 'Dare to sponsor' (Multi-Channel). LDV haalt ook nog een Silver met deze laatste campagne.
 
De andere Gold gaan naar mortierbrigade en MIVB met 'Chatbots' (Single-Channel), DDB en D'Ieteren met 'VW branded GIFs model' (Community Management), Prophets en D'Ieteren met 'Audi Experience' (Use of Technology), alsook naar Initiative en MediaMarkt met 'Black Friday' (Performance).

D'Ieteren werd verkozen tot Advertiser of the Year. Naast de twee vermelde Gold ging de autodistributeur ook naar huis met een Silver voor 'Goose vs Audi' (Content) en een Bronze voor 'Audi Experience' (Interface). Die campagnes zijn het werk van Prophets.

We vermelden nog dat Daniel Borrego (AdUX/Quantum) verkozen werd tot Digital Sales Guy of the Year en Jonathan Lannoy, Digital Planner of the Year.
 
Hier vind je een beknopte case van elke gouden campagne. Het volledige palmares vind je hier.

Archief / AWARDS