SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Vincent Delmotte (adUX): "Quantum is echt onze speerpunt geworden"

Vrijdag 12 Oktober 2018


Vincent Delmotte (adUX):
Twee jaar na de lancering van zijn nieuwe aanbod dat de gebruikerservaring centraal stelt in zijn strategie, mikt AdUX meer dan ooit op de ontwikkeling van Quantum Native Solutions - een platform waarmee adverteerders en uitgevers native advertising campagnes kunnen creëren, targeten en beheren via een enkele interface. Daarbij kunnen ze rekenen op een kwaliteitshandvest dat zich richt op de verdediging van waarde en de strijd tegen ad fraude.
 
Na de start in historische landen als Frankrijk, België, Italië en Spanje, evenals Groot-Brittannië en Duitsland aan het begin van het jaar, lanceerde AdUX zijn merk onlangs in Nederland, in samenwerking met nVision. Bij ons is Editions Ventures net toegetreden tot het Quantum-netwerk met de websites van zijn merken Elle Belgium en Marie Claire Belgium.
 
Vincent Delmotte, Managing Director van AdUX Belgium, vertelt ons meer over zijn exclusieve native-aanbod, dat nu een bereik heeft van meer dan 18 miljoen UB in ons land, met een zichtbaarheid van bijna 100%.
 
Jullie hebben Quantum twee jaar geleden gelanceerd. Wat voor balans maken jullie op voor dit aanbod, dat samen met Admoove en Adpulse een van de drie pijlers is van AdUX?
Quantum is duidelijk onze speerpunt. Ten eerste omdat dit product overeenkomt met de positionering van AdUX, waardoor de gebruikers- en editorervaring centraal staan in het debat. Omdat native uitgegroeid is tot onze belangrijkste activiteit in termen van inkomen. Als ik al onze inventarissen bekijk, zijn die nu gemiddeld voor 80 tot 90% per maand opgevuld. Dat verplicht ons ertoe om nieuwe te vinden om aan de vraag te voldoen. Daarbij moeten we rekening houden met een probleem dat inherent is aan het product: de kwaliteit overtreft nog die van de traditionele standaard IAB-formaten en is daarom zeldzamer. We merken ook op dat native hogere inkomsten genereert voor de uitgever, gemiddeld tussen 1,5 en 3 euro netto per CPM.
 
Een van de eigenaardigheden van de Belgische markt hangt samen met het feit dat klassieke display bijna volledig via programmatic wordt aangekocht. Is dit ook het geval voor native?
Helemaal niet. Het is precies andersom. Er wordt nog steeds vooral via bstelbonnen per CPM of CPC gewerkt. Tenminste in België, omdat in Frankrijk, 80% van native verkocht wordt via programmatic.
 
Welke soorten inventaris stel je voor op lokaal niveau?
Twee soorten. Aan de ene kant hebben we inventarissen van uitgevers waarmee we contractueel samenwerken, zoals Au Féminin, Mon Programme TV, Le Petit Moutard, Le Journal des femmes, etc. Aan de andere kant zijn er diegenen die Quantum generiek gebruiken, onder wie IPM, Produpress of L'Avenir. Hierdoor kunnen ze beschikken over een technologie die ze zelf kunnen commercialiseren en tegelijk in ons netwerk geïntegreerd worden. Gezien het zeer beperkte bestaande aanbod in België, geloven we dat Quantum nog steeds een goed groeipotentieel heeft voor traditionele uitgevers die onze oplossing willen integreren. Dit potentieel is ook gekoppeld aan de verwachte ontwikkeling van video en mobiel.
 
Hoe evolueert de markt op dit niveau?
In Europa vertegenwoordigen native video-aankopen op Quantum al 25% van het volume. Dit is helaas vijf keer minder in België, en het is des te verrassender omdat de pre-roll markt zowat verzadigd is in ons land. We moeten dus werken op een andere groeistimulans, met een aanbod dat we pas hebben bijgewerkt. Daarbij moet je er rekening mee houden dat de click rate op video tussen 1,5% en 3% ligt, versus 0,3% en 0,8% voor statische afbeeldingen.
 
Hangt de vertraging van België samen met de vraag of met het aanbod?
Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met het feit dat adverteerders en bureaus nog niet de reflex hebben om hun native beeld te vervangen door een video of een videoblok toe te voegen, bij wijze van aanvulling ... Hoe dan ook, we geloven dat video binnen twee jaar 50% tot 60% van de omzet zal uitmaken.
 
Hoe zit het met mobiel?
Dat is naast video duidelijk de andere hefboom, gezien de exponentiële groei van mobiele consumptie en het feit dat native formats perfect passen bij het lezen van content. De resultaten zijn ook veel belangrijker op mobiel dan op desktops.

Je werkt aan automatiseringsprojecten. Kun je ons iets meer vertellen?
De andere aspecten waar we aan werken, hebben te maken met e-commerce en kunstmatige intelligentie: het ophalen van content feeds van handelaars, zoals Amazon, en het automatisch genereren van advertenties naargelang elk artikel, om ze terug te integreren in content pagina’s op de verschillende sites van uitgevers die doorverwijzen naar de website van de verkoper. Het is een soort geautomatiseerde creatie en verspreiding van advertenties op basis van algoritmen. Frankrijk heeft deze zomer verschillende veelbelovende tests uitgevoerd met Amazon en MSN. Ik denk dat dit product ergens volgend jaar operationeel zal zijn.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier