SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Michel Mabille (ProduPress), Henry Visart (IPM) en Koen Van Rhijn (PebbleMedia) over de officiële launch van DaviD

Vrijdag 12 Oktober 2018


Michel Mabille (ProduPress), Henry Visart (IPM) en Koen Van Rhijn (PebbleMedia) over de officiële launch van DaviD
Om te beantwoorden aan de groeiende behoeften inzake gepersonaliseerde reclame in een kwalitatieve en transparante, wettelijke context stelden IPM, ProduPress en Pebble Media half september officieel DaviD voor. Dat nationale platform voor de aankoop van programmatic data driven campagnes via de gezamenlijke inventarissen van de drie regies verspreidt vanaf volgende week zijn eerste campagnes. Een voorbeschouwing door Henry Visart (IPM), Michel Mabille (ProduPress) en Koen Van Rhijn (PebbleMedia).
 
 
DaviD staat voor Digital Alliance on Valuable Inventory & Data, een hele mondvol. Vanwaar de creatie van dit platform?
Michel Mabille: Vandaag leven we in een wereld van digitale reuzen en gaan de internationale platformgiganten met het gros van de reclamebudgetten lopen. Daarom hebben we de handen in elkaar geslagen. Het is cruciaal om samen te werken en aldus schaal te bereiken. Met DaviD willen we adverteerders een nationaal alternatief bieden: via onze drie inventarissen bieden we vandaag een dekking van 72%, goed voor 605 miljoen impressies per maand, evenwichtig verdeeld over een rijke variëteit van Frans- en Nederlandstalige sites.
 
Henry Visart: Vertrouwen en geloofwaardigheid zijn tegenwoordig twee centrale bekommernissen, niet alleen voor adverteerders, maar ook voor consumenten. Onderzoek toont aan dat 70% van de millennials geen vertrouwen heeft in producten die communiceren in een context van fake news. Daarom willen we adverteerders en bureaus met DaviD toegang verlenen tot nuttige, pertinent gesegmenteerde en lokale dataprofielen van consumenten binnen een betrouwbare premium context. Uiteraard wordt wat de data betreft het wettelijke kader van de nieuwe privacywetgeving volledig gerespecteerd.
 
Koen Van Rhijn: Doordat we ons gezamenlijke inventaris aanbieden in gestructureerde en vereenvoudigde segmenten, bieden we adverteerders en mediabureaus meer gebruiksgemak en efficiëntie. Als marktplaats maakt DaviD het verschil door zowel de SSP als de DSP aan te leveren, te optimaliseren, te verfijnen en te beheren. De data worden via één gezamenlijke DMP verzameld, wat resulteert in een attractieve datacatalogus en een optimale match rate. Dat gebeurt in alle transparantie, met bovendien een contactpersoon per regie waar gebruikers terechtkunnen met al hun vragen en problemen. We werken dus niet met een ticketing systeem, waardoor je echte steun op maat krijgt.
 
Wat zijn de voornaamste troeven van DaviD?
KVR: DaviD maakt het mogelijk de campagnes zeer nauwkeurig te segmenteren op basis van meer dan 62 segmenten die samengesteld werden op basis van die van het IAB, vertrekkend vanuit veilige, kwalitatieve, first party data afkomstig van de drie partners, binnen een gesloten ecosysteem dat de aankoop, verkoop, planning en reporting omvat. Brand safety en viewability zijn dus gegarandeerd.
 
Het lastenboek en de pitch voor de ontwikkeling van het platform werden vakkundig begeleid door Root. Met welke technologische partners zijn jullie uiteindelijk in zee gegaan?
MM: Na grondige analyse heeft het consortium DaviD gekozen voor Amobee (DSP), Rubicon (SSP-displaygedeelte) en het online videoreclameplatform Spot X (SSP-videogedeelte). In de toekomst zal het aanbod ook uitgebreid worden met audio inventaris.
 
Momenteel omvat DaviD het inventaris van ProduPress, IPM en PebbleMedia. Staat het platform ook open voor andere spelers?
HV: Met het oog op de maximalisering van de schaal staat het platform inderdaad open voor de toetreding van andere spelers die dezelfde premium kwaliteitsnormen hanteren als de oprichters. In de praktijk blijft elke regie haar eigen inventaris ook afzonderlijk en op basis van haar eigen data aanbieden. Binnen DaviD wordt elke publisher via een uitgekiend remuneratiemodel vergoed voor zijn bijdrage in data en impressies.
 
Het platform werd in september aan de markt voorgesteld. Hebben jullie al zicht op de resultaten?
KVR: Het is nog te vroeg om met concrete informatie te komen, maar het model is op veel positieve reacties onthaald bij de mediabureaus. Ze vinden vooral het feit dat het brandsafe en transparant is een goede zaak. Ook bij adverteerders krijgen we positieve feedback. Volgende week starten we de eerste campagnes.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier