SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 65% van de Belgen op de sociale netwerken

Zondag 7 Oktober 2018


Seen from Space: 65% van de Belgen op de sociale netwerken
… en dat is behoorlijk in een Europese context. Samengevat verheugde de FOD Economie zich over het feit dat de ‘digitale kloof’, met andere woorden de proportie Belgen die geen toegang heeft tot het internet, net onder 10% zakte (9.8%!). Dat is een eervolle prestatie ten opzichte van het Europees gemiddelde dat 13% bedraagt.

De indicatoren gepubliceerd door de 28 lidstaten omvatten nog andere elementen, zoals de sociale netwerken (criterium: de afgelopen drie maanden actief geweest zijn op een sociaal netwerk). Wat dat betreft, zit ons land bij de koplopers: het staat met 72% van de surfers op de vierde plaats, terwijl het Europees gemiddelde 54% bedraagt. Als we echt alle landen op gelijke voet willen behandelen, moet de penetratie van de sociale netwerken gewogen worden door die van het internet ten opzichte van hun bevolking.

Voor de noordelijke landen die bovenaan de rangschikking staan, komt dat ongeveer op hetzelfde neer: het internet is er zowat algemeen verspreid (de digitale kloof in IJsland is bijvoorbeeld tien keer kleiner dan in België). Zij blijven dus bovenaan de top drie. Voor ons land maakt het, net als voor sommige andere, wel een verschil, hoewel niet dramatisch. Aldus gecorrigeerd blijft de penetratie van de sociale netwerken nog steeds erg hoog in België, met bijna twee individuen op drie bij de 16-74-jarigen. We behoren nog steeds tot de kopgroep. Bij de 16-24-jarigen bedraagt de penetratie van Facebook, Instagram, Snap & co 93%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier