SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pun intended, door Griet Byl (MM)

Zondag 30 September 2018


Pun intended, door Griet Byl (MM)
Ken je Indian Hills? Dit piepkleine stadje met nog geen 2000 zielen ligt in het landelijke Colorado, in the middle of nowhere van de Verenigde Staten dus. Echt veel valt er op dit idyllische plekje, omringd door majestueuze bossen en ander natuurschoon, niet te beleven. Misschien is het daarom dat een inwoner met een goed ontwikkeld gevoel voor humor zich begon uit te leven op het Indian Hills Community Sign. Om de zoveel dagen palmt local Vince het paneel voor gemeentelijke aankondigingen langs de openbare weg in met een slimme woordspeling of ander grapje ter attentie van al wie het lezen wil. De puns zijn soms hilarisch, geregeld cynisch en af en toe flauw, maar altijd goed gevonden en daardoor ongetwijfeld iedere keer weer the talk of the town.

En ver daarbuiten, want gelukkig voor ons kunnen we dankzij hun drukbezochte, razend populaire Facebook-pagina op zo’n goeie 5000 kilometer vrolijk meegenieten van de ‘shenanigans’ (wat een heerlijk woord is dat toch!). ’t Is niet alleen een uitstekende gewoonte om de dag mee te beginnen, maar ook een prima manier om je Engels bij te spijkeren.

Dat zo’n simpel en bovendien niet eens erg groot bord meer dan 50.000 fans kan aanspreken en bij elke post massa’s likes en comments (interactie! engagement!) uit de hele wereld haalt, toont nog maar eens wat voor impact outdoor communicatie kan hebben. Dat geldt al helemaal in combinatie met de sociale media. Tegelijk toont het succes van het Indian Hills Community Sign ook hoe krachtig een straf idee en een slimme vondst wel kunnen zijn. Hoe verfrissend, intrigerend én reflecterend ze kunnen werken, genoeg om een boutade de hele wereld rond te sturen.

“Just because you’re offended doesn’t mean your right” lazen we ergens vorige week bij een van onze bezoekjes. Op het eerste gezicht een vreemde en compleet absurde uitspraak, maar enig zelfonderzoek leert dat het gaat om een bedenking die elke moderne aardbewoner best stante pede ter harte zou nemen. We leven immers in een tijd waar niets zo relatief is geworden als het grote gelijk en de absolute waarheid. In een eeuw waar emotie het steeds meer systematisch haalt van feiten als er een mening moet worden gevormd of een beslissing genomen, of dat nu is binnen de privésfeer of in het openbare leven.

We zouden deze mantra dan ook graag in de vorm van positieve propaganda als nieuw devies in elk klaslokaal, elk gemeentehuis, politiekantoor of op eender welke andere openbare plaats zien hangen. In plaats van het akelige ‘God ziet u’ uit vervlogen tijden. Misschien dringt dan door dat je niet kunt nadenken met je gemoed vol. En kunnen we eindelijk de echte problemen van deze planeet aanpakken, als mensen onder elkaar. Met af en toe een plagerige kwinkslag toe. Een nobele instelling voor elk medium die we op de redactie altijd proberen waar te maken. Fun verzekerd!



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Bruno Liesse (Newsworks):

Bruno Liesse (Newsworks): "De motivatie om media te consumeren om zich te informeren is groot"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier