SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Waarom de interesse van Google in DOOH de pure players in affichage van pas komt, door Fred Bouchar (MM)

Vrijdag 28 September 2018


Waarom de interesse van Google in DOOH de pure players in affichage van pas komt, door Fred Bouchar (MM)
Deze zomer verschenen in de internationale pers heel wat geruchten die beweerden dat Google voet aan grond probeert te krijgen in digitale affichage, meer bepaald in de Duitse stations en winkelcentra. Deze lokale ambities zouden een test zouden kunnen zijn voor een wereldwijde lancering... Waar of niet waar?

De voornaamste betrokkene heeft nog niet gereageerd, maar we kunnen gerust aannemen dat Google veel troeven heeft om zich aan deze markt te wagen.

Allereerst omdat het de kracht van OOH kent. Zoals Bloomberg onlangs opmerkte, worden de miljarden die Google genereert via online advertenties gedeeltelijk opnieuw geïnvesteerd in 'old school' media. Vorig jaar was Google een van de vijf grootste adverteerders in de Amerikaanse markt, na McDo, Apple, Geico en AmEx (bron: Outdoor Advertising Association of America).
 
Ten tweede omdat Google kan putten uit zijn kennis van data en zijn recepten kan toepassen op affichage, meer bepaald zijn succesvolle targeting in online reclame. In dat opzicht is DOOH een ideaal speelterrein voor Google: net als op internet kan het bedrijf zijn real-time sales tools inzetten en de zoek- en locatiegegevens van zijn gebruikers gebruiken om gerichte campagnes op te zetten.

Belangrijk om te vermelden is dat DOOH momenteel met 15% per jaar groeit en dat dit segment al 20% vertegenwoordigt van de omzet van marktleider JCDecaux. 

Volgens verschillende experts zou de Franse groep ook een van de belangrijkste begunstigden kunnen zijn als Google zijn businessmodel zou verruimen, omdat de Amerikaanse gigant noodzakelijkerwijs allianties zal aangaan met de 'pure players' om in deze markt te investeren. Bovendien zou de komst van Google ook de interesse van adverteerders voor dit groeiende advertentiekanaal kunnen wekken. Heel wat redenen dus die verklaren waarom deze geruchten het aandeel van JCDecaux op de beurs afgelopen augustus hebben doen stijgen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Christine Jean (AG Insurance):

Christine Jean (AG Insurance): "Digital speelt steeds beter zijn rol in holistische communicatiestrategieën"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier