SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Diego Quesada (Teads): "Uitgevers staan centraal in ons businessmodel"

Zaterdag 22 September 2018


Diego Quesada (Teads):
Oorspronkelijk werd Teads bekend dankzij inRead, een videoformaat dat ingenesteld wordt in de artikels op mediasites. Sindsdien breidde het bedrijf zijn aanbod uit naar ‘viewable display’ en performance. Tegelijk investeert het voortdurend in nieuwe technologieën. Onlangs werd Teads door Emmanuel Macron omschreven als de ‘parel van de online reclame; het ontstond in Montpellier en is ondertussen een filiaal van de Altice-groep, met een omzet van meer dan 280 miljoen euro. Het is aanwezig in 26 landen, waaronder sinds twee jaar België, en telt meer dan 700 medewerkers.
 
Een van hen is Diego Quesada, Business Development Director van Teads Belgium. Hij overloopt de recente actualiteit van zijn groep.
 
Tijdens Dmexco onthulde je jullie nieuwe positionering belichaamd door de baseline ’The Global Media Platform’. Welke boodschap wilden jullie hiermee doorgeven?
De baseline herinnert er in de eerste plaats aan dat we een internationaal netwerk van meer dan 25.000 uitgevers groeperen. Die staan uiteraard centraal in ons businessmodel, naast onze partners aan bureau- en adverteerderszijde. Voor hen verspreidn we elke maand reclame bij meer dan 1,2 miljard mensen.
 
Verder omvat de baseline de boodschap dat Teads vandaag een end-to-end oplossing biedt via een resultaatgericht platform, advies over de formaten en de mediaplanning, de creatie onder leiding van Teads Studio en de tools voor optimalisatie en analyse.
 
Wat voor balans maak je op na twee jaar in België?
Een zeer positieve. Zowel op technologisch als op commercieel vlak. We werken voor meer dan 60 Belgische mediamerken via onze partnerships met Rossel, Roularta, IPM, IP Belgium, Produpress en Proximus Skynet, alsook de Persgroep, met wie we een exclusiviteitscontract hebben inzake inRead video en viewable display, op desktop en mobile.
 
Geen weerstand vanwege de Belgische uitgevers dan?
Hoewel ze me vrij conservatief lijken wat het beheer van hun inventaris betreft – wat een goede zaak is – zijn ze heel goed mee met de technologie en begrepen ze heel goed dat we met een complementaire expertise kwamen, meer bepaald inzake kracht en reach. Er is geen sprake van kannibalisme, integendeel. We hadden een uitstekende relatie vanaf het begin. Ik denk ook dat onze fysieke aanwezigheid in België een rol gespeeld heeft. De markt had heel snel door dat ik geen "Thalysman" ben (lacht). Ik ben hele dagen bezig met de valorisatie van de kracht van de media, er bestaat dus een echte symbiose tussen ons.
 
En aan bureauzijde?
We werken met alle mediabureaus. Op dat vlak hebben we een ongelooflijke groei van 250% neergezet. OK, we zijn vanaf nul vertrokken, maar het is echt heel snel gegaan, dankzij de innoverende en creatieve oplossingen die we aanreiken en waar de bureaus open voor staan. Er is dus een zeer snelle groei van de business geweest in 2017.
 
Onze creatieve unit Teads Studio heeft ook een belangrijke rol gespeeld voor de meerwaarde. De oplossingen die hij biedt, hebben het bedrijf echt veranderd en de activiteit in België geboost. Dat komt vooral omdat de creatieve studio bureaus en adverteerders in staat stelt het materiaal te optimaliseren door de bestaande assets te gebruiken, maar rekening houdend met de contextualisering die we bieden. We organiseren trouwens steeds meer workshops die opgebouwd zijn rond creativiteit en dat slaat enorm aan bij de adverteerders.
 
We hechten ook veel belang aan de permanente innovatie van ons aanbod. Dat blijkt uit de InRead in augmented reality die we in juni in Cannes voorgesteld hebben en die tegen eind dit jaar in België beschikbaar zal zijn.
 
Dankzij een partnerschap met DeepAR, een team MIT-onderzoekers en 3D-designers die meewerkten aan de ontwikkeling van Candy Crush, en een software voor gezichtsherkenning kan Teads Studio augmented reality integreren in de reclame. Met dit nieuwe formaat kunnen merken ludieke en memorabele ervaringen rechtstreeks in het emdium creëren.
 
Hoe gaat de Belgische markt volgens jullie evolueren?
Ik zie een echte doorbraak van mobile en denk dat België zijn achterstand inloopt. Vandaag wordt 60% van onze campagnes verspreid via mobile, minder dan een jaar geleden was dat nog maar 50% (terwijl het in Frankrijk 75% is).
 
Verder stel ik, zoals zovelen, vast dat viewability en brand safety echte uitdagingen voor de adverteerders zijn. Daar hebben de uitgevers en mooie kaart uit te spelen en wij versterken hun discours op dat vlak, ook via het gebruik van derde technologieën als Grapeshot, dat ons in staat stelt bepaalde sleutelwoorden uit te sluiten en dat we op alle campagnes activeren, of DoubleVerify dat ons beschermt tegen ad fraude.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier