SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In het Groothertogdom Luxemburg domineert het internet het dagelijkse mediaverbruik

Vrijdag 21 September 2018


Seen from Space: In het Groothertogdom Luxemburg domineert het internet het dagelijkse mediaverbruik
Bij ons kleinste buurland is het referentiemediaonderzoek single source. Op basis van 4.000 enquêtes, waarvan 75% telefonisch wordt afgenomen (en de rest online), worden alle media gescreend. Dat maakt het mogelijk de verschillende media zonder veel controverse te vergelijken, meer bepaald wat de opbouw van het bereik per dag betreft, zoals in onze grafiek van de week. Wat ook de beschouwde doelgroep is (totaal, millennials of zelfs buitenlandse inwoners), de cijfers van de tweede golf van 2018 (half september 2017 tot eind juni 2018) tonen de dominantie van digital op een gemiddelde dag. Het internet is het meest geraadpleegde in het Groothertogdom Luxemburg.

Later (bereikaccumulatie gezien over meerdere dagen) geldt deze suprematie enkel voor de bevolking jonger dan 35. De audiovisuele media halen hun achterstand in gedurende de volgende dagen. Nog even vermelden dat voor de kranten enkel het bereik van de papieren versies weergegeven wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier