SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In het Groothertogdom Luxemburg domineert het internet het dagelijkse mediaverbruik

Vrijdag 21 September 2018


Seen from Space: In het Groothertogdom Luxemburg domineert het internet het dagelijkse mediaverbruik
Bij ons kleinste buurland is het referentiemediaonderzoek single source. Op basis van 4.000 enquêtes, waarvan 75% telefonisch wordt afgenomen (en de rest online), worden alle media gescreend. Dat maakt het mogelijk de verschillende media zonder veel controverse te vergelijken, meer bepaald wat de opbouw van het bereik per dag betreft, zoals in onze grafiek van de week. Wat ook de beschouwde doelgroep is (totaal, millennials of zelfs buitenlandse inwoners), de cijfers van de tweede golf van 2018 (half september 2017 tot eind juni 2018) tonen de dominantie van digital op een gemiddelde dag. Het internet is het meest geraadpleegde in het Groothertogdom Luxemburg.

Later (bereikaccumulatie gezien over meerdere dagen) geldt deze suprematie enkel voor de bevolking jonger dan 35. De audiovisuele media halen hun achterstand in gedurende de volgende dagen. Nog even vermelden dat voor de kranten enkel het bereik van de papieren versies weergegeven wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier