SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Radioluistergedrag - diverse devices

Vrijdag 7 September 2018


Seen from Space: Radioluistergedrag - diverse devices
We hadden het er al over (zie hier), maar de nieuwe versie van de CIM radiostudie (RAM wat staat voor Radio Audience Measurement) verruimde aanzienlijk het aandeel van de via het internet ingevulde luisterdagboeken. Er is sprake van een evolutie van 22 tot 49%. Zowat een luisterdagboek op twee wordt nu dus online ingevuld.

Toeval of niet (we denken van niet) maar ook de luisterwijzen van de respondenten zijn serieus verschoven. Natuurlijk blijft de klassieke radio belangrijk, de autoradio is en blijft de voornaamste manier om naar de radio te luisteren. Maar de alternatieven zijn sterk toegenomen: de tablet van 3 tot 8%, podcast van 4 tot 7%, de telefoon van 10 tot 18%,… de lijst is lang. Het radioluistergedrag is dus veel gevarieerder dan wat tot dusver geregistreerd werd. Het gemiddelde aantal gebruikte devices stijgt van 2.2 de vorige jaren tot bijna 3 in 2018. Dat is een toename van 25%. Voor al wie denkt geen boodschap te hebben aan methodologie: die heeft duidelijk een impact op wat gemeten wordt voor een enquête.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier