SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Radioluistergedrag - diverse devices

Vrijdag 7 September 2018


Seen from Space: Radioluistergedrag - diverse devices
We hadden het er al over (zie hier), maar de nieuwe versie van de CIM radiostudie (RAM wat staat voor Radio Audience Measurement) verruimde aanzienlijk het aandeel van de via het internet ingevulde luisterdagboeken. Er is sprake van een evolutie van 22 tot 49%. Zowat een luisterdagboek op twee wordt nu dus online ingevuld.

Toeval of niet (we denken van niet) maar ook de luisterwijzen van de respondenten zijn serieus verschoven. Natuurlijk blijft de klassieke radio belangrijk, de autoradio is en blijft de voornaamste manier om naar de radio te luisteren. Maar de alternatieven zijn sterk toegenomen: de tablet van 3 tot 8%, podcast van 4 tot 7%, de telefoon van 10 tot 18%,… de lijst is lang. Het radioluistergedrag is dus veel gevarieerder dan wat tot dusver geregistreerd werd. Het gemiddelde aantal gebruikte devices stijgt van 2.2 de vorige jaren tot bijna 3 in 2018. Dat is een toename van 25%. Voor al wie denkt geen boodschap te hebben aan methodologie: die heeft duidelijk een impact op wat gemeten wordt voor een enquête.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier