SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CIM Radio - Internet in & out

Zaterdag 1 September 2018


Seen from Space: CIM Radio - Internet in & out
Het effect is niet mechanisch, maar de parallel stemt toch tot nadenken. Tot vorig jaar berustte de bereikmeting vrij systematisch op een mix van bronnen, vooral via papieren luisterdagboeken. Iets minder dan 80% werd verzameld via de oude vertrouwde methode van de potloodkruisjes. Met de nieuwe formule Radio Audience Measurement is er een straffe transitie: het percentage online ingevulde dagboeken stijgt van 22 naar 49%.

Als we naar de resultaten kijken, zien we dat het luisteren naar de radio via het internet ook toeneemt, niet in dezelfde proportie, maar toch aanzienlijk! Verder zijn ook alle minder klassieke manieren om naar de radio te luisteren (telefoon, wifi, tablet) veel belangrijker geworden in de studie van 2018. We komen hier nog op terug, maar het illustreert in elk geval het belang van de gebruikte methodes om de meting te construeren.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier