SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CIM Radio - Internet in & out

Zaterdag 1 September 2018


Seen from Space: CIM Radio - Internet in & out
Het effect is niet mechanisch, maar de parallel stemt toch tot nadenken. Tot vorig jaar berustte de bereikmeting vrij systematisch op een mix van bronnen, vooral via papieren luisterdagboeken. Iets minder dan 80% werd verzameld via de oude vertrouwde methode van de potloodkruisjes. Met de nieuwe formule Radio Audience Measurement is er een straffe transitie: het percentage online ingevulde dagboeken stijgt van 22 naar 49%.

Als we naar de resultaten kijken, zien we dat het luisteren naar de radio via het internet ook toeneemt, niet in dezelfde proportie, maar toch aanzienlijk! Verder zijn ook alle minder klassieke manieren om naar de radio te luisteren (telefoon, wifi, tablet) veel belangrijker geworden in de studie van 2018. We komen hier nog op terug, maar het illustreert in elk geval het belang van de gebruikte methodes om de meting te construeren.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier