SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de duur van de radiospots volgt die van de tv-spots

Vrijdag 24 Augustus 2018


Seen from Space: de duur van de radiospots volgt die van de tv-spots
De kost/contact op de radio ligt veel lager dan die op televisie, maar de gemiddelde duur van een radiospot volgde dezelfde trend als op televisie. Zo is het aandeel van de bestedingen aan spots van maximum 20 seconden de laatste jaren ook net iets groter. Bepaalde economische sectoren zijn hier niet actief (of onvoldoend om significante vaststellingen te doen).

Complexe boodschappen vragen tijd en bij de gebruikers van (vooral) lange formaten vinden we net zoals op televisie de groepen Telecom, Energie, Transport en Diensten. In tegenstelling tot op televisie vinden we hier ook de OTC. Die zijn immers verplicht de wettelijke vermeldingen bij de spot te vermelden (die ze op tv kunnen tonen in tekstvorm). Aan het andere uiterste vinden we de distributiesector, het segment dat het actiefst is op de radio (meer dan 30% van de bruto bestedingen). De tactische kwaliteiten van de radio komen goed van pas voor de reactiviteit die vereist is voor de communicatie rond promoties en acties, vooral in korte formaten. Deze vaststelling geldt ook voor Equipement, een segment dat gekenmerkt wordt door een promo-oorlog tussen de keukeninstallateurs.
Maar net zoals op televisie, zijn er geen goede of slechte formaten, wel een goed of slecht gebruik van de formaten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier