SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de duur van de radiospots volgt die van de tv-spots

Vrijdag 24 Augustus 2018


Seen from Space: de duur van de radiospots volgt die van de tv-spots
De kost/contact op de radio ligt veel lager dan die op televisie, maar de gemiddelde duur van een radiospot volgde dezelfde trend als op televisie. Zo is het aandeel van de bestedingen aan spots van maximum 20 seconden de laatste jaren ook net iets groter. Bepaalde economische sectoren zijn hier niet actief (of onvoldoend om significante vaststellingen te doen).

Complexe boodschappen vragen tijd en bij de gebruikers van (vooral) lange formaten vinden we net zoals op televisie de groepen Telecom, Energie, Transport en Diensten. In tegenstelling tot op televisie vinden we hier ook de OTC. Die zijn immers verplicht de wettelijke vermeldingen bij de spot te vermelden (die ze op tv kunnen tonen in tekstvorm). Aan het andere uiterste vinden we de distributiesector, het segment dat het actiefst is op de radio (meer dan 30% van de bruto bestedingen). De tactische kwaliteiten van de radio komen goed van pas voor de reactiviteit die vereist is voor de communicatie rond promoties en acties, vooral in korte formaten. Deze vaststelling geldt ook voor Equipement, een segment dat gekenmerkt wordt door een promo-oorlog tussen de keukeninstallateurs.
Maar net zoals op televisie, zijn er geen goede of slechte formaten, wel een goed of slecht gebruik van de formaten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier