SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Showtime, door Griet Byl (MM)

Zondag 26 Augustus 2018


Showtime, door Griet Byl (MM)
Elk jaar na vijftien augustus is het tijd voor hetzelfde liedje. Je bent net met lood in je schoenen, maar barstensvol energie teruggekeerd van je jaarlijkse vakantie. Op kantoor open je niet alleen de ontelbare ongelezen mails, maar ook de vele uitnodigingen die het nieuwe seizoen inluiden. Sommige daarvan genieten een vrij mythische reputatie, vanwege de spectaculaire aankondigingen, de sappige roddels, de sensationele geruchten, het lekkere eten, de hoge opkomst, de uitstekende ambiance, enzovoort.

Tot deze laatste categorie behoort de najaarspresentatie van Medialaan die bijna elk jaar de show steelt. Ook na deze editie zullen de gelukkigen die van de partij waren, ongetwijfeld tevreden terugblikken op een geslaagde avond. Bij de collega’s van SBS – waar ze hun topevent reserveren voor de presentatie van het nieuwe voorjaar - pakten ze het dan weer bescheidener aan. Hoewel het amusante showtimegehalte van Peter Quaghebeur die al zingend de nieuwe programmaroosters presenteerde in een bijzonder grappig videootje, beslist even hoog lag.

Wat bij beide mediagroepen opviel, was de belangrijke plaats die sport en dan meer bepaald Koning Voetbal inneemt. In de lineaire roosters en op hun eerste zender. Op Vier bij SBS, op familiezender VTM (en dus niet op Q2 of Caz) bij Medialaan. Een straffe move, hoewel elke rechtgeaarde Belg – man, vrouw, jong, oud, en alles daartussen - sinds de prestaties van de Rode Duivels op het laatste WK waarschijnlijk wel een mondje kan meepraten over spelfases, al dan niet terechte corners of strafschoppen en de buitenspelval. Voetbal is tegenwoordig hot voor iedereen dus.

Geen wonder dat uitzendrechten zo gegeerd zijn: wie voetbal toont, kan rekenen op bereik. En dus adverteerders. Die regel hebben niet alleen de traditionele omroepen of distributieplatformen begrepen. Hij is ook doorgedrongen bij de grote internationale online spelers uit de nieuwe economie. Zo kocht Facebook onlangs de uitzendrechten van de Champions League voor Zuid-Amerika en van de Spaanse Liga voor India en enkele buurlanden. Alweer een manier om doelgroepen te bereiken die geen televisie kijken, data te verzamelen en adverteerdersgeld te pakken. Hopelijk worden de clubs, federaties en kijkers er beter van… Zelf kijken we ondertussen reikhalzend uit naar de aftrap van het literaire najaar.



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier