SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Volgens een onderzoek van Buffer en BuzzSumo daalt het engagement op Facebook aanzienlijk

Zondag 12 Augustus 2018


Volgens een onderzoek van Buffer en BuzzSumo daalt het engagement op Facebook aanzienlijk
Buffer en BuzzSumo voerden een uitgebreid onderzoek op basis van meer dan 43 miljoen Facebook-posts van 20.000 merken op het sociaal netwerk. Doelstelling: de gevolgen van het aangepaste Facebook-algoritme analyseren. Zoals verwacht, werd onder andere vastgesteld dat het engagement blijft dalen en dat de pagina’s bijgevolg meer content publiceren.
 
Tussen het eerste trimester van 2017 en het tweede van 2018 steeg het aantal gepubliceerde posts aldus met 26% tot 8,1 miljoen gepubliceerde posts in een jaar tijd. Tijdens dezelfde periode daalde het engagement met de posts met meer dan 50%.
 
Volgens de auteurs van de studie zorgen vooral beelden – en dus niet video’s – voor engagement. Maar los van de aard van de geposte content, het engagement ligt lager dan vroeger. In het geval van beelden bijvoorbeeld daalde het engagement van 9.370 in 2017 tot 3.454 reacties in 2018. Hetzelfde geldt voor video, waar het aantal reacties daalt van 5.486 naar 2.867.
 
Verder toont het onderzoek ook dat pagina’s die minder dan een post per dag doen, meestal meer engagement per publicatie genereren. Diegene die tussen een en vier posts per dag publiceren, worden minder getroffen door de engagementsdaling. Volgens het onderzoek zou de ideale publicatiefrequentie om het engagementsniveau per publicatie te optimaliseren, vijf posts per dag zijn.
 
Pagina’s die het sterkst getroffen worden door een dalend engagement, zijn die van artiesten (-71%), films (-69%), media (-64%), bekende mensen (-62%), gezondheid en schoonheid (-62%), tv-programma’s (-61%), sporters (-55%), videogames (-51%), kledij (-50%) en retailers (-49%).
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier