SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Volgens een onderzoek van Buffer en BuzzSumo daalt het engagement op Facebook aanzienlijk

Zondag 12 Augustus 2018


Volgens een onderzoek van Buffer en BuzzSumo daalt het engagement op Facebook aanzienlijk
Buffer en BuzzSumo voerden een uitgebreid onderzoek op basis van meer dan 43 miljoen Facebook-posts van 20.000 merken op het sociaal netwerk. Doelstelling: de gevolgen van het aangepaste Facebook-algoritme analyseren. Zoals verwacht, werd onder andere vastgesteld dat het engagement blijft dalen en dat de pagina’s bijgevolg meer content publiceren.
 
Tussen het eerste trimester van 2017 en het tweede van 2018 steeg het aantal gepubliceerde posts aldus met 26% tot 8,1 miljoen gepubliceerde posts in een jaar tijd. Tijdens dezelfde periode daalde het engagement met de posts met meer dan 50%.
 
Volgens de auteurs van de studie zorgen vooral beelden – en dus niet video’s – voor engagement. Maar los van de aard van de geposte content, het engagement ligt lager dan vroeger. In het geval van beelden bijvoorbeeld daalde het engagement van 9.370 in 2017 tot 3.454 reacties in 2018. Hetzelfde geldt voor video, waar het aantal reacties daalt van 5.486 naar 2.867.
 
Verder toont het onderzoek ook dat pagina’s die minder dan een post per dag doen, meestal meer engagement per publicatie genereren. Diegene die tussen een en vier posts per dag publiceren, worden minder getroffen door de engagementsdaling. Volgens het onderzoek zou de ideale publicatiefrequentie om het engagementsniveau per publicatie te optimaliseren, vijf posts per dag zijn.
 
Pagina’s die het sterkst getroffen worden door een dalend engagement, zijn die van artiesten (-71%), films (-69%), media (-64%), bekende mensen (-62%), gezondheid en schoonheid (-62%), tv-programma’s (-61%), sporters (-55%), videogames (-51%), kledij (-50%) en retailers (-49%).
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier