SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes went nooit, door Yves Bogaerts (CEO, DDB Brussels)

Dinsdag 7 Augustus 2018


Cannes went nooit, door Yves Bogaerts (CEO, DDB Brussels)
De Croisette, de palmbomen, het sappige zuiderse Franse accent, de zee aan creatief talent en de verfrissende golven van talks en trends: ik raad het iedereen aan. Met een glas rosé de toekomstige merkuitdagingen bespreken los van dagdagelijkse deadlines, budget cuts en IT-problemen. De awardwinning cases die we dag na dag voorgeschoteld kregen, zorgden voor inspiratie en vooral veel goesting. Om één voorbeeld te geven: we analyseerden uitgebreid samen de manier waarop Burger King het opneemt tegen McDonald’s. De social rol die ze als merk slim vervullen. En hoe ze er telkens opnieuw - vaak ook met kleine budgetvriendelijke vondsten - erin slagen om talk of the day te zijn. Hoe ze de consument centraal plaatsen en op een sympathieke manier hun concurrenten buitenspel zetten. 
 
Mijn favoriete case van dit jaar was eentje van Skittles, meer bepaald hun Super Bowl stunt. Ik had graag bij de eerste meeting geweest. Het moment waarop de creatief directeur het idee presenteerde. “Hey, CEO. Wat denk je? Voor de Super Bowl. Waarom maken we geen tv spot die maar een persoon mag zien”. Hoe makkelijk het geweest was om dit gekke idee te killen. Skittles ging ervoor. Met de juiste media touchpoints, de juiste timing, de juiste acteur, de juiste scripts en een pak PR, haalden ze alle aandacht binnen. En dat met een unieke tone of voice. Eentje waaraan Skittles jarenlang consequent aan verder gewerkt heeft. 
 
En dan was er nog onze nieuwe DDB worldwide CEO, Wendy Clark. Een straffe madam. Van receptionist tot wereldwijd CEO, maar vooral een charmante dame met een aanstekelijk Amerikaans enthousiasme. Wendy bedankte de internationale DDB delegaties, in een menselijke speech over creativiteit en diversiteit. Een oproep om mensen blijven te raken met onze boodschappen. En dat was ook de boodschap van Ridly Scott, die dit jaar een pakkende Saatchi showcase samenstelde met enkele erg beladen emotionele thema’s (kijken die kortfilms, de beste zijn ondertussen online te vinden). Wat een craftmenship, wat een creatief talent, wat een week. Cannes went nooit. 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier