SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes went nooit, door Yves Bogaerts (CEO, DDB Brussels)

Dinsdag 7 Augustus 2018


Cannes went nooit, door Yves Bogaerts (CEO, DDB Brussels)
De Croisette, de palmbomen, het sappige zuiderse Franse accent, de zee aan creatief talent en de verfrissende golven van talks en trends: ik raad het iedereen aan. Met een glas rosé de toekomstige merkuitdagingen bespreken los van dagdagelijkse deadlines, budget cuts en IT-problemen. De awardwinning cases die we dag na dag voorgeschoteld kregen, zorgden voor inspiratie en vooral veel goesting. Om één voorbeeld te geven: we analyseerden uitgebreid samen de manier waarop Burger King het opneemt tegen McDonald’s. De social rol die ze als merk slim vervullen. En hoe ze er telkens opnieuw - vaak ook met kleine budgetvriendelijke vondsten - erin slagen om talk of the day te zijn. Hoe ze de consument centraal plaatsen en op een sympathieke manier hun concurrenten buitenspel zetten. 
 
Mijn favoriete case van dit jaar was eentje van Skittles, meer bepaald hun Super Bowl stunt. Ik had graag bij de eerste meeting geweest. Het moment waarop de creatief directeur het idee presenteerde. “Hey, CEO. Wat denk je? Voor de Super Bowl. Waarom maken we geen tv spot die maar een persoon mag zien”. Hoe makkelijk het geweest was om dit gekke idee te killen. Skittles ging ervoor. Met de juiste media touchpoints, de juiste timing, de juiste acteur, de juiste scripts en een pak PR, haalden ze alle aandacht binnen. En dat met een unieke tone of voice. Eentje waaraan Skittles jarenlang consequent aan verder gewerkt heeft. 
 
En dan was er nog onze nieuwe DDB worldwide CEO, Wendy Clark. Een straffe madam. Van receptionist tot wereldwijd CEO, maar vooral een charmante dame met een aanstekelijk Amerikaans enthousiasme. Wendy bedankte de internationale DDB delegaties, in een menselijke speech over creativiteit en diversiteit. Een oproep om mensen blijven te raken met onze boodschappen. En dat was ook de boodschap van Ridly Scott, die dit jaar een pakkende Saatchi showcase samenstelde met enkele erg beladen emotionele thema’s (kijken die kortfilms, de beste zijn ondertussen online te vinden). Wat een craftmenship, wat een creatief talent, wat een week. Cannes went nooit. 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier