SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

'De legende van de geit die de ware betekenis van de berg kende': de coup de foudre van Damien Lemaire (MM)

Woensdag 18 Juli 2018


 'De legende van de geit die de ware betekenis van de berg kende': de coup de foudre van Damien Lemaire (MM)
Mijn coup de coeur 2018 is een 'coup de foudre' geworden, en dat in slechts 40 seconden... Ik werd verliefd tijdens de traditionele Saatchi New Directors 'Showcase, die dit jaar geselecteerd was door Mr. Ridley Scott. Kers op de taart voor de festivalbezoekers was zijn live aanwezigheid en vooral zijn lange en rijke ervaring bij de showcase.

Naast de lengte van de titel, die perfect samenvat wat er op het scherm gebeurt, blies 'de legende van de geit die de ware betekenis van de berg kende' me ook omver omwille van twee redenen: zijn inventiviteit en de absurditeit van de geënsceneerde situatie, meesterlijk versterkt door de mimiek van geanimeerde 'personages', en de verbluffende geluidseffecten.

Je hebt het begrepen, mijn Grand Prix 2018 gaat naar MegaComputer, een nieuw animatiecollectief waarvan de leden net zijn afgestudeerd aan MoPA, een Franse school voor 3D-animatie. 'De legende van de geit die de ware betekenis van de berg kende' is ook een schoolwerk, rond het thema hoogtevrees.

Ik hoop van harte dat MegaComputer geen angst heeft om de top te bereiken. Alle succes aan Camille Jalabert, Léo Brunel, Quentin Camus, Corentin Yvergniaux, Maryka Laudet en Oscar Malet!



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier