SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

'Cogs': de coup de coeur van Marcel Hulin (MM Luxemburg)

Donderdag 12 Juli 2018


'Cogs': de coup de coeur van Marcel Hulin (MM Luxemburg)
Dit jaar schitterde Luxemburg tijdens deze 65e editie van de Cannes Lions. Dat is een primeur die het verdient om op grote schaal te worden verspreid. Zeilt Productions won twee Bronze (Animation en Art Direction) in de categorie Film Craft met de film 'Cogs'. En dat maakt me dubbel gelukkig: zowel voor de erkenning van creatief werk 'made in Luxemburg' als voor de boodschap van hoop van de film, in een wereld die vaak de minder bedeelden vergeet.

Aan de basis van deze kortfilm, bedacht door M&C Saatchi, Sydney en geproduceerd door Laurent Witz (Zeilt), ligt een educatief project voor AIME, een Australische vereniging die pleit voor educatie en die kinderen en tieners wil ondersteunen in het proces van sociale emancipatie. De organisatie wil gelijkheid herstellen en wil dat elk kind een kans krijgt in de academische wereld.

Het verhaal is simpel: in een verdeelde wereld leven twee jongetjes heel verschillende levens. De een is bevoorrecht en de ander komt uit een minder gepriviligeerd milieu. In deze afzonderlijke werelden wordt het leven van elk individu bepaald door het sociale determinisme dat wordt gesymboliseerd door de rails waarop hij loopt. De bevoorrechte kleine jongen beseft de ongelijkheid en maakt zich los van de rails en loopt naar de minder bevoorrechte jongen om hem de hand te reiken. Deze kortfilm probeert een boodschap van hoop over te brengen: als we de wereld willen veranderen, moeten we de manier waarop die wereld werkt, veranderen. Het is mogelijk om sociaal determinisme te bestrijden en de cyclus van ongelijkheid te doorbreken. Hiervoor moeten kinderen zich realiseren dat ze de macht hebben om dit te doen.

Kortom, een uitmuntende productie voor deze kortfilm die de codes van sociale determinatie wil doorbreken.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier