SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

NRJ Vlaanderen gaat in zee met IP Belgium nadat VAR afhaakt

Woensdag 11 Juli 2018


NRJ Vlaanderen gaat in zee met IP Belgium nadat VAR afhaakt
Coup de théâtre in medialand. NRJ Vlaanderen, de nieuwe stadsradio van Mediahuis en SBS Belgium die vanaf september te beluisteren is op FM, de kabel en online, gaat dan toch niet zoals eerder aangekondigd in zee met de VAR als regiepartner. IP Belgium neemt de plaats van de VAR in. Een bekende van Mediahuis, want de landelijke regie commercialiseert zowel in het noorden als in het zuiden al Nostalgie, de landelijke radio van Mediahuis.

Volgens SBS Belgium trok de reclameregie van de VRT onverwacht en eenzijdig de stekker uit de opgestarte samenwerking. Over de beslissing om met de VAR samen te werken was eind vorige maand ophef ontstaan. Vooral Medialaan was not amused over die samenwerking tussen een commerciële en publieke speler, temeer omdat naar boven kwam dat de VRT volgens Medialaan sinds 2012 elk jaar systematisch meer reclame-inkomsten haalde dan wat in de beheersovereenkomsten toegestaan is. Vlaams minister voor Media Sven Gatz besliste daarop om de samenwerking tussen de VAR en de tandem Mediahuis/SBS Belgium onder de loep te nemen.

Peter Quaghebeur, CEO SBS Belgium: “De keuze van VAR om minder dan twee maanden voor de start van NRJ Vlaanderen de samenwerking als mediaregie voor NRJ Vlaanderen eenzijdig te beëindigen, belemmert en verhindert de commerciële opstart van een nieuwe speler op de Vlaamse radiomarkt. Deze aanpak van VAR is bijzonder schadelijk voor de dynamiek binnen de Vlaamse radiomarkt. We brengen momenteel de schade van deze alleszins ontijdige beslissing in kaart en beraden ons over juridische stappen.”

Saskia Schatteman, CEO van VAR, wijt het afspringen van de deal aan de structuur van de VAR. VAR en SBS Belgium hebben de voorbije vijf weken zeer nauw samengewerkt om een degelijke samenwerking voor de regie van NRJ Vlaanderen vorm te geven. Helaas bleek bij de gedetailleerde uitwerking van de werkwijze die nodig zou zijn om op een volledig correcte manier de belangen van VRT en NRJ te behartigen, een verregaande herstructurering binnen VAR nodig. Dit was helaas op korte termijn niet implementeerbaar. Wij betreuren dit ten zeerste en hebben SBS Belgium geïnformeerd zodra dit duidelijk werd. VAR werkt steeds aan een constructieve samenwerking in de mediasector en beoogde dat ook hier.

Tom Klerkx, Managing director NRJ Vlaanderen, van zijn kant verheugt zich op de samenwerking. “Met IP als nieuwe regiepartner aan boord zijn we ervan overtuigd dat de commerciële vertegenwoordiging van de gloednieuwe Vlaamse zender in goede handen is. IP heeft ervaring bij het vermarkten van opstartende radio’s. Ze hebben al bewezen slagvaardig en constructief mee te kunnen bouwen aan een merk.”

Denis Masquelier, General Manager IP Belgium, had ook nog een reactie in huis: “IP Belgium is bijzonder trots op deze samenwerking met NRJ Vlaanderen en zal alles in het werk stellen om dit initiatief te laten uitgroeien tot een groot succes. Door met IP in zee te gaan, kiest NRJ Vlaanderen voor de expertise en de ervaring van de enige regie die Belgische adverteerders een volledige dekking van het land kan bieden. Dat is te danken aan een portefeuille vol sterke merken waarmee de regie alle soorten publiek kan bereiken. NRJ Vlaanderen gaat de radiodekking van IP nu nog verder helpen uitbouwen, vooral dan de dekking op jongeren. Op die manier bevestigt IP haar positie als belangrijkste nationale radioregie.”



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier