SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De radio's van RTBF houden van Alexa

Maandag 9 Juli 2018


RTBF kondigt aan dat het spraakgebaseerde apps (of 'skills' om in de terminologie van Amazon te blijven) op Alexa implementeert voor drie van zijn radiostations - La Première, VivaCité en Classic 21, live of on demand, en dit via speciaal ontwikkelde diensten. De Franstalige publieke omroep benadrukt dat deze speciale diensten binnenkort ook volgen voor de andere radiostations, Musiq'3, Pure en Tarmac.

Laurent Finet, Directeur Productie en innovatie van digitale radio bij RTBF: "De verovering in Europa door Amazon Echo en Alexa is begonnen in Engeland, daarna in Duitsland, en sinds 13 juni in Frankrijk. Voor kleine landen wordt geen releasedatum aangekondigd, maar we wilden profiteren van de komst van de digitale assistent in Frankrijk om dit avontuur aan te vatten. De keuze voor Alexa vloeit voort uit het feit dat het ook is geïntegreerd in speakers van andere merken, waaronder de Sonos One of UE Megablast. De Belgische markt staat standaard open en het is belangrijk voor ons dat het Belgische Franstalige publiek kan luisteren naar onze radio's en het laatste nieuws uit ons land."



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier