SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De radio's van RTBF houden van Alexa

Maandag 9 Juli 2018


RTBF kondigt aan dat het spraakgebaseerde apps (of 'skills' om in de terminologie van Amazon te blijven) op Alexa implementeert voor drie van zijn radiostations - La Première, VivaCité en Classic 21, live of on demand, en dit via speciaal ontwikkelde diensten. De Franstalige publieke omroep benadrukt dat deze speciale diensten binnenkort ook volgen voor de andere radiostations, Musiq'3, Pure en Tarmac.

Laurent Finet, Directeur Productie en innovatie van digitale radio bij RTBF: "De verovering in Europa door Amazon Echo en Alexa is begonnen in Engeland, daarna in Duitsland, en sinds 13 juni in Frankrijk. Voor kleine landen wordt geen releasedatum aangekondigd, maar we wilden profiteren van de komst van de digitale assistent in Frankrijk om dit avontuur aan te vatten. De keuze voor Alexa vloeit voort uit het feit dat het ook is geïntegreerd in speakers van andere merken, waaronder de Sonos One of UE Megablast. De Belgische markt staat standaard open en het is belangrijk voor ons dat het Belgische Franstalige publiek kan luisteren naar onze radio's en het laatste nieuws uit ons land."



ARCHIVE / MEDIA - AUDIOVISUAL






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier