SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Attitudes tegenover reclame in de versie van bpost

Vrijdag 6 Juli 2018


Seen from Space: Attitudes tegenover reclame in de versie van bpost
Ad’titude, het onderzoek van Welcome Media (bpost) peilde bij meer dan 2000 respondenten om reclame op zestien communicatiekanalen te beoordelen. Aangezien we nu toegang hebben tot de details, hebben we de gegevens herwerkt aan de hand van een statistische analyse die het mogelijk maakte om de negen oorspronkelijke criteria samen te vatten in twee assen.

De horizontale as stelt eerder negatieve items (onderbrekend, irritant, overdreven, intrusief) tegenover beoordelingen die eerder in een ontvankelijk register thuishoren (overtuigend, geloofwaardig, aangenaam of inspirerend). 

De tweede as hangt samen met een enkel criterium: aangepast aan mijn noden. Opgelet: alle geteste communicatiekanalen scoren relatief slecht op dat vlak. Het maximum schommelt rond 20% goedkeuring. 80 tot 90% van de ondervraagde consumenten vindt dat reclame niet aangepast is aan hun noden. Sommige kanalen doen het net iets minder slecht. Dat geldt bijvoorbeeld voor ‘direct mail’ op naam en enkele digitale formaten. Over digitale kanalen gesproken, die worden globaal eerder negatief beoordeeld, in tegenstelling tot de meeste traditionele media die meestal een goede score behalen. TV en radio halen vrij slechte cijfers wat de te grote hoeveelheid en het intrusieve karakter betreft. In tegenstelling tot wat je zou denken, verschillen de beoordelingen van de jongeren niet fundamenteel van die van de ouderen. Millennials hebben dan wel weer een betere perceptie van reclame op de sociale media. Het is evenmin een verrassing dat het onderzoek van Welcome Media een vrij voordelig beeld van geadresseerde reclame schetst. Nog even preciseren dat het onderzoek van de perceptie niets zegt over de relatieve efficiëntie van de bestudeerde kanalen.
 



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier