Fr
Close

CREATIONS

Niemand merkt reclame nog op, door Fred Bouchar (MM)

Vrijdag 6 Juli 2018

Niemand merkt reclame nog op, door Fred Bouchar (MM)

Maar jij hebt toch zeker de uitstekende Amerikaanse campagne van Crispin Porter + Bogusky voor Fruit of the Loom gezien. Of er ten minste over gehoord. Ter promotie van ‘EverLight’, een ondergoedlijn die zo licht is dat niemand ze opmerkt, kocht Fruit of the Loom een campagne die dezelfde uitdaging aanging: dat niemand ze zou zien. Je moet het maar durven!
 
Het insight bleek te kloppen: zo goed als niemand merkte de affichagepanelen van Fruit of the Loom op, aangezien bijna niemand deelnam aan de schattenjacht van het merk in de straten van New York (waarmee nochtans 1.850 dollar kon worden gewonnen).
 
Was het sop de kool waard? We zouden durven zeggen van wel. Om te beginnen omdat de stunt beschreven werd als een sociaal experiment en veel aandacht kreeg in de pers. Bovendien gaat het merk het concept overal toepassen, zoals blijkt uit de bijhorende website. Het zal ook native acties en influencers inzetten. Die zullen ongetwijfeld incognito handelen, zodat het niet te hard opvalt en niemand merkt dat ze gesponsord worden door Fruit of the Loom. Helemaal in de lijn van het concept. Ook als ze daarmee de toorn van Chris Van Roey over zich afroepen. Hoezo, je hebt de laatste position paper van de UBA niet gezien?
 
Bij MM durven we wedden dat je onze afwezigheid de komende weken niet zult opmerken. Op 19 augustus serveren we je opnieuw onze wekelijkse Brunch. Tot dan gaan we ons niet verstoppen, licht kleden en van de zon genieten.
 
Een fijne vakantie gewenst.
 

Archief / CREATIONS