SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Niemand merkt reclame nog op, door Fred Bouchar (MM)

Vrijdag 6 Juli 2018


Niemand merkt reclame nog op, door Fred Bouchar (MM)
Maar jij hebt toch zeker de uitstekende Amerikaanse campagne van Crispin Porter + Bogusky voor Fruit of the Loom gezien. Of er ten minste over gehoord. Ter promotie van ‘EverLight’, een ondergoedlijn die zo licht is dat niemand ze opmerkt, kocht Fruit of the Loom een campagne die dezelfde uitdaging aanging: dat niemand ze zou zien. Je moet het maar durven!
 
Het insight bleek te kloppen: zo goed als niemand merkte de affichagepanelen van Fruit of the Loom op, aangezien bijna niemand deelnam aan de schattenjacht van het merk in de straten van New York (waarmee nochtans 1.850 dollar kon worden gewonnen).
 
Was het sop de kool waard? We zouden durven zeggen van wel. Om te beginnen omdat de stunt beschreven werd als een sociaal experiment en veel aandacht kreeg in de pers. Bovendien gaat het merk het concept overal toepassen, zoals blijkt uit de bijhorende website. Het zal ook native acties en influencers inzetten. Die zullen ongetwijfeld incognito handelen, zodat het niet te hard opvalt en niemand merkt dat ze gesponsord worden door Fruit of the Loom. Helemaal in de lijn van het concept. Ook als ze daarmee de toorn van Chris Van Roey over zich afroepen. Hoezo, je hebt de laatste position paper van de UBA niet gezien?
 
Bij MM durven we wedden dat je onze afwezigheid de komende weken niet zult opmerken. Op 19 augustus serveren we je opnieuw onze wekelijkse Brunch. Tot dan gaan we ons niet verstoppen, licht kleden en van de zon genieten.
 
Een fijne vakantie gewenst.
 



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier