SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Old school, door Griet Byl (MM)

Zondag 1 Juli 2018


Old school, door Griet Byl (MM)
Het plan was een editootje te schrijven over vakmanschap. Kwestie van het inspirerende Cannes-gevoel nog even vast te houden, hoewel er dit jaar buiten de New Director’s Showcase de Saatchi en op enkele uitzonderingen na, alweer te weinig sprake was van creaties voor commerciële merken die je bij de keel grijpen zonder dat je eerst de case movie moet bekijken.

Die – overigens persoonlijke – indruk wilden we gebruiken als opstapje om het te hebben over craft en talent. Twee begrippen die we, old school als we zijn, hoog in het vaandel dragen. Een duo dat decennialang onze sector stimuleerde en naar een hoger niveau tilde. Voor een straf staaltje van wat dat concreet betekende, kunnen we je dit najaar alvast ‘Revolutions. Records – Rebels 1966-1970’ aanraden, de volgende expo die ING vanaf eind oktober organiseert in zijn Art Center op het Koningsplein. Die zal gewijd zijn aan de jaren zestig, ooit de revolutionaire bakermat van verandering waar zowat alle pijlers van onze moderne samenleving en cultuur hun wortels hebben. Van protest tot vrijheid over reclame en ongebreidelde consumptie. Je kunt er onder andere de affiches van het Britse collectief Hapshash & the Coloured Coat bewonderen. Iconisch werk dat de man virtuoos uit z’n potlood schudde en dat ondertussen veelvuldig gekopieerd en geïmiteerd werd, ook in de reclame.

Maar toen werd het vrijdagmiddag en kondigden Medialaan en De Persgroep Publishing uit het niets aan dat ze de titels van Cascade overnemen. Voortaan wordt Eos (net als de rest van de Belgische Audax-portefeuille) dus uitgegeven door dPP en Medialaan. Een verrijking van jewelste voor de nieuwe eengemaakte structuur, want de titels die de Belgische Audax-dochter vakkundig en met kennis van zaken produceert, bereiken een gevarieerde schare gegeerde en vooral zeer trouwe doelgroepen.

Ons oude journalistenhart hoopt alvast dat de aldus ontstaande configuratie van formaat, net als de bijhorende polarisering van het Nederlandstalige aanbod in België, de magazinepers de nodige slagkracht, ademruimte en middelen mogen geven om te doen wat bladen nu eenmaal kunnen als geen ander: lezers inspireren, binden en entertainen, zodat ze met hun unieke redactionele content en context adverteerders kunnen overtuigen en een al even onvervangbare meerwaarde bieden om beklijvende merken te bouwen. En als je het ons vraagt, is dat ook een kwestie van talent en vakmanschap.



ARCHIVE / MEDIA - PRINT






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier