SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Gaetan Belaud (Oath): "We willen in 2020 wereldwijd 2 miljard gebruikers bereiken met onze merken"

Vrijdag 29 Juni 2018


Gaetan Belaud (Oath):
Proximus Skynet Advertising staat sinds kort exclusief in voor de commercialisering in onze contreien van Oath. Dat is sinds zijn lancering in juni 2017 het paraplumerk van eigenaar Verizon voor alle media- en technologiemerken van Yahoo en AOL. De regie is sindsdien op een missie om Oath en zijn verschillende merken ook in ons land meer naambekendheid te geven. Tekst en uitleg door Bart Swimberghe, Head of Proximus Skynet Advertising, en Gaetan Belaud, Director Field Sales Partner Markets, EMEA Sales, Expansion Markets en Mena bij Oath.

Welke merken en platformen van Oath zal Proximus Skynet Advertising commercialiseren in België?
Gaetan Belaud: Oath is een toonaangevend mediatechnologiebedrijf dat wereldwijd een miljard mensen bereikt via topmerken als HuffPost, Yahoo News, Yahoo Finance, Yahoo Sports, TechCrunch en Tumblr, naast advertentieplatformen zoals Yahoo Gemini en BrightRoll. Door AOL en Yahoo te combineren onder de hoede van Verizon hebben we met Oath een all-star team van ingenieurs, storytellers en strategen doen ontstaan. Ons doel is te inspireren en te innoveren en we willen merken bouwen waar mensen van houden. We ontwikkelen de meest geavanceerde en open ad-tech oplossingen uit de sector om de kracht van de merken van 's werelds beste bedrijven te maximaliseren. Ons doel is om in 2020 2 miljard gebruikers wereldwijd te bereiken. Om dit te bereiken werken we samen met meerdere bedrijven over de hele wereld, zoals Proximus Skynet, die instaan voor de verkoop van onze wereldwijde merken. De regie in België zal instaan voor de besturing van onze native advertentieplatformen Yahoo Gemini en BrightRoll DSP om aldus best performing campagnes die contextueel relevant zijn en in premium omgevingen worden geplaatst op mobile en andere devices te lanceren. We hebben ambitieuze doelstellingen op het vlak van groei op korte termijn en onze relatie met Proximus Skynet wordt belangrijk om dit doel te bereiken op de Belgische markt.

Hoe zullen jullie de naam Oath in België bekender maken?
Bart Swimberghe: Als Belgische regie hebben we een uitstekende kennis van de lokale markt. Elke dag werken we nauw samen met de mediabureaus en de adverteerders. We kennen hun behoeften op het gebied van adverteren en hoe ze hun doelstellingen kunnen bereiken dankzij de Oath platformen. We zorgen trouwens ook voor de naambekendheid van Oath in België. We organiseerden onlangs een geslaagd lanceringsfeest voor Oath op Knokke Out in Waterloo. Daarop mochten we 250 (potentiële) klanten verwelkomen.

De commercialisering van Oath berust op drie belangrijke pijlers: Programmatic (Brightroll Exchange), Native (Gemini Yahoo), Display & Premium (Brightroll). Bespreek.
Gaetan Belaud: Brightroll Exchange is een van de grootste namen in de ad-tech industrie. We werken samen met topuitgevers en hebben toegang tot 'first party data' waarmee onze klanten nauwkeurig hun doelgroepen kunnen bereiken. De ad exchanges bij Oath geven onze klanten transparantie, een premium inventory en de data en ondersteuning die ze nodig hebben om het zoeken naar de juiste doelgroepen te vereenvoudigen. Klanten hebben toegang tot een hoogwaardig aanbod van Oath's premium merken en meer dan 1.000 andere premium uitgevers. Klanten hebben ook toegang tot onze first party data en viewability metingen, waardoor ze de inzichten krijgen die ze nodig hebben om een bepaald publiek te bereiken.

Op het vlak van native, dat trouwens alsmaar populairder wordt bij adverteerders, is er Yahoo Gemini. Dat is een platform dat adverteerders de flexibiliteit biedt om advertenties te kopen, afhankelijk van hun specifieke campagnedoelstellingen. Native advertenties kunnen naadloos worden weergegeven in het formaat dat het meest geschikt is voor een online omgeving, om zo een engaging publiek te kunnen bereiken.

BrightRoll tot slot is een toonaangevend programmatic video-advertentieplatform dat adverteerders helpt om marketinguitdagingen te overwinnen en resultaten te behalen met display en premium advertenties. Onze data-driven aanpak, toegang tot premium inventory en een geavanceerd machine learning systeem voor de optimalisatie moeten adverteerders helpen bij het bereiken van gerichte doelgroepen voor alle formaten en op alle devices. Kortom, Oath kan adverteerders in realtime een accurater beeld geven van de meest relevante doelgroepen en dit voor alle advertentie-formaten en devices, waarin de viewability meting volledig is geïntegreerd in het programma.
 
Welke soorten consumenteninformatie verzamelt en gebruikt Oath om gericht te kunnen adverteren?
Gaetan Belaud: De belangrijkste bedrijfswaarde van Oath is om de consument op de eerste plaats te zetten. We nemen zaken als 'data protection' en 'ad fraud' dan ook zeer serieus. Toen de GDPR in mei 2018 van kracht werd, zorgde Oath ervoor dat de nieuwe GDPR-wetten worden nageleefd door een Consumer Privacy Dashboard te creëren - een one-stop-portal voor alle gebruikers van Oath om te bekijken en te controlen hoe hun persoonlijke gegevens worden verzameld en gebruikt. Voor adverteerders bieden we toegang tot premium doelgroepen in merkveilige omgevingen online. Naast onze eigen veiligheidsmaatregelen werken we samen met meerdere externe partners, waaronder MOAT, WhiteOps en DoubleVerify om ervoor te zorgen dat ons platform zo veilig mogelijk is voor fraude.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier