SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Posterscope distilleert 8 trends voor 2018

Dinsdag 3 Juli 2018


Posterscope distilleert 8 trends voor 2018
Het Nederlandse filiaal van Posterscope publiceerde begin deze maand een nieuwe whitepaper waarin acht nieuwe trends in outdoor voor dit jaar worden overlopen en geïllustreerd.

Vertrekpunt: door de doorbraak van data en digital belandt OOH op een omslagpunt. Dat brengt een aantal evoluties met zich mee. Zo wordt locatie steeds meer mainstream en een onderdeel van dynamische campagnes. Als die voorzien zijn van relevante boodschappen, halen ze een gemiddelde uplift van 15%. Andere vaststelling: de integratie van OOH en mobiel neemt toe. Dat is onder andere te danken aan nieuwe OOH-faciliteiten, zoals openbare wifinetwerken, de installatie van beacons, enzovoort.

Verder stelt de whitepaper dat geautomatiseerde aankopen het rendement van OOH verhogen, onder andere omdat die veel sneller verlopen en veel korter op de bal kunnen spelen. Posterscope wijst ook op het belang van slimmere data (zowel van data-sets als van first party data) die leiden tot intelligentere campagnes. Het bureau ziet ook steeds meer targeting gestuurd door content, dankzij nieuwe datasets. Doordat creatie zich richt op de eerste indruk (omdat onze aandacht razendsnel verslapt) worden short form formats, zoals GIFs, steeds populairder. Net zoals elders in reclame en media neemt ook in OOH de maatschappelijke rol en betekenis van de campagnes toe. En hoe dynamischer de creatie, hoe relevanter de campagne.

Meer details en praktische cases hier.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier