Fr
Close

TRAINING&BOOKS

Posterscope distilleert 8 trends voor 2018

Dinsdag 3 Juli 2018

Posterscope distilleert 8 trends voor 2018



Het Nederlandse filiaal van Posterscope publiceerde begin deze maand een nieuwe whitepaper waarin acht nieuwe trends in outdoor voor dit jaar worden overlopen en geïllustreerd.

Vertrekpunt: door de doorbraak van data en digital belandt OOH op een omslagpunt. Dat brengt een aantal evoluties met zich mee. Zo wordt locatie steeds meer mainstream en een onderdeel van dynamische campagnes. Als die voorzien zijn van relevante boodschappen, halen ze een gemiddelde uplift van 15%. Andere vaststelling: de integratie van OOH en mobiel neemt toe. Dat is onder andere te danken aan nieuwe OOH-faciliteiten, zoals openbare wifinetwerken, de installatie van beacons, enzovoort.

Verder stelt de whitepaper dat geautomatiseerde aankopen het rendement van OOH verhogen, onder andere omdat die veel sneller verlopen en veel korter op de bal kunnen spelen. Posterscope wijst ook op het belang van slimmere data (zowel van data-sets als van first party data) die leiden tot intelligentere campagnes. Het bureau ziet ook steeds meer targeting gestuurd door content, dankzij nieuwe datasets. Doordat creatie zich richt op de eerste indruk (omdat onze aandacht razendsnel verslapt) worden short form formats, zoals GIFs, steeds populairder. Net zoals elders in reclame en media neemt ook in OOH de maatschappelijke rol en betekenis van de campagnes toe. En hoe dynamischer de creatie, hoe relevanter de campagne.

Meer details en praktische cases hier.

Archief / TRAINING&BOOKS