SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De evolutie van (digital) Out-of-Home in België, door Grégory Marchandise (Digital Manager, UBA)

Dinsdag 3 Juli 2018


De evolutie van (digital) Out-of-Home in België, door Grégory Marchandise (Digital Manager, UBA)
Adverteerders, bureaus en spelers uit de sector discussieerden over de toekomst van (digital) Out-Of-Home, tijdens een debat georganiseerd door Outsight en Media Marketing. De ideale gelegenheid om even stil te staan bij de toekomst van dit medium.

Een onmisbare aanvulling
Out-Of-Home blijft een aanvullend en essentieel medium om een publiek te bereiken dat nu grotendeels gericht is op mobiele schermen, vooral jonge mensen dus.

De reclamedragers worden langs drukbezochte locaties en aan invalswegen geplaatst. Men moet dus zo veel mogelijk voordeel trachten te halen uit hun zichtbaarheid.

Eenvoudig en creatief
Tussen vaak krappe timings en het gebrek aan coördinatie tussen de adverteerders, agentschappen, regies en media wijzen de sprekers tijdens het debat op het gebrek aan creativiteit in vele OOH-campagnes. De focus ligt meer op efficiëntie en is resultaatgericht.

Hoewel storytelling een techniek is die reclamemakers graag hanteren, hemelen OOH-specialisten campagnes op die tegelijk eenvoud én creativiteit uitstralen om de boodschap kracht bij te zetten.

Digitale schermen om nog flexibeler te zijn
In België vindt u nog vooral papieren affiches, maar toch hebben ClearChannel en JC Decaux digitale affichage hoog op hun agenda staan.

Digitale affichage moet het bovenal mogelijk maken om flexibel en contextafhankelijk te werken. Met nieuwe technologieën kan men gericht adverteren, afhankelijk van locatie, omgeving, tijdstip, enzovoort.

De animaties in de OOH-affichage moeten beperkt blijven. Adverteerders geven de voorkeur aan een krachtige en eenvoudige boodschap in een bewegend kader. OOH-schermen mogen geen schermen zijn zoals de anderen en moeten toch hun specifieke kenmerken behouden.

Nieuw economisch model
Digitale affichage is een gamechanger. Terwijl traditionele OOH-campagnes gebaseerd zijn op een bewezen economisch Reach-model, zou digitale affichage kunnen uitgaan van een Target-model. Dan rest ons nog één ding: een adequaat meetsysteem bepalen.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier