SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Social media, het grote wantrouwen

Zondag 24 Juni 2018


Seen from Space: Social media, het grote wantrouwen
Het Business Insider Intelligence-onderzoek is voor verbetering vatbaar zowel wat de vragen als wat de steekproef betreft. Maar als de resultaten bevestigd worden, tonen ze de schade aangericht door de Cambridge Analytica-affaire. 58% van de respondenten verklaart geen enkel vertrouwen te hebben in Facebook wat de bescherming van hun gegevens aangaat. Een belangrijk verschil met LinkedIn, waar amper 19% zich echt zorgen maakt om hun privacy. Respondenten met “zeer veel “ of “veel vertrouwen” zijn zeldzame parels op Facebook of Instagram (respectievelijk 3 en 5%, iets zeldzamer op Snapchat, Twitter of Youtube (10%, en 12% op Youtube). Ze vormen een minderheid (22%) op LinkedIn. Niet geweldig. Zeker omdat Facebook in ons land, net zoals elders, het grootste sociale netwerk is. Opgelet echter. Zoals emarketeer vermeldt is zijn onderzoek ‘Changes to Facebook Advertising After Cambridge Analytica. What's Happening with Usage, Advertising and Data Privacy’, is er een aanzienlijke paradox tussen de gebruikers die verklaren zich zorgen te maken en hun gedrag. Slechts weinigen besloten om de sociale netwerken en Facebook te verlaten, ook al krijgen de sociale netwerken dan nog zoveel kritiek.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier