SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Social media, het grote wantrouwen

Zondag 24 Juni 2018


Seen from Space: Social media, het grote wantrouwen
Het Business Insider Intelligence-onderzoek is voor verbetering vatbaar zowel wat de vragen als wat de steekproef betreft. Maar als de resultaten bevestigd worden, tonen ze de schade aangericht door de Cambridge Analytica-affaire. 58% van de respondenten verklaart geen enkel vertrouwen te hebben in Facebook wat de bescherming van hun gegevens aangaat. Een belangrijk verschil met LinkedIn, waar amper 19% zich echt zorgen maakt om hun privacy. Respondenten met “zeer veel “ of “veel vertrouwen” zijn zeldzame parels op Facebook of Instagram (respectievelijk 3 en 5%, iets zeldzamer op Snapchat, Twitter of Youtube (10%, en 12% op Youtube). Ze vormen een minderheid (22%) op LinkedIn. Niet geweldig. Zeker omdat Facebook in ons land, net zoals elders, het grootste sociale netwerk is. Opgelet echter. Zoals emarketeer vermeldt is zijn onderzoek ‘Changes to Facebook Advertising After Cambridge Analytica. What's Happening with Usage, Advertising and Data Privacy’, is er een aanzienlijke paradox tussen de gebruikers die verklaren zich zorgen te maken en hun gedrag. Slechts weinigen besloten om de sociale netwerken en Facebook te verlaten, ook al krijgen de sociale netwerken dan nog zoveel kritiek.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier