SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Verduiveld!

Zondag 24 Juni 2018


Seen from Space: Verduiveld!
Er zijn nogal wat superlatieven gevallen om het enthousiasme voor de match tussen België en Panama te omschrijven en terecht, ook al durft de generalistische pers de mediacijfers met de natte vinger interpreteren. De wedstrijd die in prime time gespeeld werd, haalde een bereikaandeel van meer dan 80% (en soms zelfs regelmatig 90%) op de meeste doelgroepen.

Deze eerste wedstrijd van de Rode Duivels stelde de televisie in staat om zijn leadership inzake dit soort evenementen te herbevestigen, samen weliswaar met een belangrijk alternatief bereik out of home (horeca, reuzenschermen, werk,…) en via het internet. Volgens deze logica zal het niemand verbazen dat de zwakst vertegenwoordigde leeftijdscategorie voor de buis die van de 15-24-jarigen is. Met uitzondering van de kinderen – die massaal naar de wedstrijd gekeken hebben – stellen we vast dat hoe hoger de leeftijd, hoe meer er gekeken wordt. De scores bij de senioren zijn hallucinant: bij senioren wordt er geflirt met 45% rating.

Voetbal is een feest dat mensen dichter bij elkaar brengt. Er zijn weinig verschillen tussen noord en zuid, er wordt meer samen gekeken dan gewoonlijk. De gemeten Guest viewing ligt globaal duidelijk hoger dan gewoonlijk, zeker bij de 40-plussers. Er is ook een explosie inzake co-viewing tussen ouders en kinderen, in een uurschijf waarin ouders normaal bezig zijn en het bereik piekt bij de kinderen.

Inzake uitgesteld kijken liggend de cijfers laag, maar ze zijn er wel. Er is een kleine proportie (± 4%) vosdal (uitgesteld kijken de dag zelf). We mogen veronderstellen dat het in dit geval om een commodity gaat.

Nog even preciseren dat op 18:51 het gecumuleerde bereik van één en La Une gedurende een minuut meer dan 4 miljoen kijkers bedroeg (4+).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier