SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Verduiveld!

Zondag 24 Juni 2018


Seen from Space: Verduiveld!
Er zijn nogal wat superlatieven gevallen om het enthousiasme voor de match tussen België en Panama te omschrijven en terecht, ook al durft de generalistische pers de mediacijfers met de natte vinger interpreteren. De wedstrijd die in prime time gespeeld werd, haalde een bereikaandeel van meer dan 80% (en soms zelfs regelmatig 90%) op de meeste doelgroepen.

Deze eerste wedstrijd van de Rode Duivels stelde de televisie in staat om zijn leadership inzake dit soort evenementen te herbevestigen, samen weliswaar met een belangrijk alternatief bereik out of home (horeca, reuzenschermen, werk,…) en via het internet. Volgens deze logica zal het niemand verbazen dat de zwakst vertegenwoordigde leeftijdscategorie voor de buis die van de 15-24-jarigen is. Met uitzondering van de kinderen – die massaal naar de wedstrijd gekeken hebben – stellen we vast dat hoe hoger de leeftijd, hoe meer er gekeken wordt. De scores bij de senioren zijn hallucinant: bij senioren wordt er geflirt met 45% rating.

Voetbal is een feest dat mensen dichter bij elkaar brengt. Er zijn weinig verschillen tussen noord en zuid, er wordt meer samen gekeken dan gewoonlijk. De gemeten Guest viewing ligt globaal duidelijk hoger dan gewoonlijk, zeker bij de 40-plussers. Er is ook een explosie inzake co-viewing tussen ouders en kinderen, in een uurschijf waarin ouders normaal bezig zijn en het bereik piekt bij de kinderen.

Inzake uitgesteld kijken liggend de cijfers laag, maar ze zijn er wel. Er is een kleine proportie (± 4%) vosdal (uitgesteld kijken de dag zelf). We mogen veronderstellen dat het in dit geval om een commodity gaat.

Nog even preciseren dat op 18:51 het gecumuleerde bereik van één en La Une gedurende een minuut meer dan 4 miljoen kijkers bedroeg (4+).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier